English

خبرگزاری موج گزارش می دهد

پیش بینی قیمت طلا/بازار طلا پیرو نوسانات نرخ ارز

حجم بالایی از سرمایه های خرد مردم به بازار ارز و طلا روانه شده است و مردم بی مهابا شمش و سکه می خرند. وضعیت کنونی اقتصاد کشور نشان می دهد که بازار طلا پیرو افزایش نوسانات دلار تغییر می کند و همین موضوع روند صعودی قیمت ها در ماه های آینده را تایید می کند.

پیش بینی قیمت طلا/بازار طلا پیرو نوسانات نرخ ارز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، قیمت طلا نه تنها متاثر از نرخ دلار است، تحت تاثیر سیاست های تجاری بین المللی نیز دچار نوسان می شود، به گونه ای که در چند ماه گذشته جنگ تعرفه گذاری تجاری بین چین و آمریکا باعث شده است قیمت طلا در بازارهای جهانی نسبت به سال گذشته میلادی 3 درصد رشد کند و این مسئله ناشی از ترس سرمایه گذاران از تغییرات شگرف در نرخ ارزهای اصلی همچون دلار، یورو، ین، یوان و ... متاثر از سیاست گذاری های اقتصادی است. حال فارغ از همه این اتفاقات قیمت طلا در بازار ایران تغییرات دیگری را نیز متاثر از سیاست های دولت و نوسانات نرخ دلار در بازار داخلی تجربه می کند. به عبارت دیگر بازار طلا و ارز با هجوم نقدینگی سرسام آوری روبرو شده که به افزایش نرخ طلا منجر شد و نرخ طلا را به شدت پرنوسان و صعودی کرده است که بخشی از این مسئله ناشی از این است که در چند ماه گذشته عرضه ارز خارج از مکانیسم بازار سهمیه بندی شد.

رشد قیمت طلا

آینده قیمت طلا وابسته به چند مولفه است

البته باید توجه داشت که آینده قیمت طلا تابع سیاست های دولت و تصمیم های مجلس و نوسانات نرخ دلار نیز هست. به عبارت دیگر تنش های سیاسی و اجتماعی روی نرخ ارز و طلا تاثیر گذار است.

سرپرست دارایی ها و سرمایه گذاری کارگزاری بانک ملی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره پیش بینی قیمت دلار در بازار گفت: قیمت دلار با توجه به عرضه و تقاضا در بازار مشخص می شود که از طریق فروش نفت، پتروشیمی و صادرات فلزات ایران در بازار جهانی انجام می شود که به دلیل ادامه تحریم ها پیش بینی می شود قیمت دلار روند صعودی خود را ادامه دهد و اگر نتوانتیم راهکاری برای خروج از تحریم ها داشته باشیم وضعیت دلار خیلی بد خواهد شد و حتی از سال 92 بدتر می شود، زیرا راه های دور زدن تحریم ها از طریق شرکت هایی در دبی و ... بسته شده است، به همین دلیل وضعیت دلار در بازار وخیم تر خواهد شد و همین نوسانات به بازار طلا منتقل می شود.

حمزه قوچی فرد با بین اینکه بازار طلا با نوسانات کمتری نسبت به بازار دلار صعودی خواهد بود افزود: قیمت فلزات رنگی در ایران به شدت افزایش یافته است و همین مسئله باعث افزایش تقاضا برای طلا در ایران شده، زیرا ریسک سرمایه گذاری بالا رفته و بسیاری از سرمایه های خرد نیز پیرو حرکت سرمایه های کلان به سمت بازار طلا سوق پیدا کرده است و این روند تا زمانی که ایران در تحریم به سر می برد ادامه خواهد داشت و نمی توان تحلیل درستی از وضعیت بازار آینده حتی برای چند هفته دیگر نیز داشت، زیرا ممکن است تصمیم های سیاسی جدید رخ دهد و تورم بالای قیمت طلا را از بین ببرد یا به شدت آن بیفزاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نوسانات طلا، خرید و فروش  بازار طلافروشی های بازار بزرگ و کریمخان تهران را به کما برده است، زیرا بسیاری از مردم که بیشتر برای استفاده شخصی طلا می خریدند دست نگه داشته اند و برخی دیگر نیز به دلیل گرانی توان خرید ندارد و آن هایی نیز که طلا برای حفظ دارایی خود می خریدند امروز تنها شمش می خرند، زیرا قیمت ها به قدری بالا رفته که روی اجرت ساخت نیز تاثیر بالایی گذاشته است که خرید هر گونه طلا به جز استفاده شخصی با ضرر بالایی همراه خواهد بود.

 

 

بیشتر بخوانید:

پیش بینی نرخ دلار/ روند صعودی دلار در نیمه دوم 97

 

پیش بینی قیمت دلار/ دلالان چه قیمتی برای دلار پیش بینی می کنند؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه