English

رییس سازمان بنادر و دریانوردی:

تحریم ها عامل کاهش حمل ونقل دریایی ایران نبوده است

محمد راستاد گفت: در چندماه گذشته میزان واردات کالا 16.6 درصد و صادرات 1.1 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته که در نتیجه مسائل اقتصادی بروز کرده و تحریم ها تاثیری نداشته است.

تحریم ها عامل کاهش حمل ونقل دریایی ایران نبوده است

رییس سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هفته آینده مراسمی با حضور کیتاک لی دبیرکل آیمو برگزار می‌شود گفت: با توجه به اینکه در آستانه اعمال تحریم های یک جانبه هستیم حضور این مقامات بین المللی می تواند اثر گذار باشد. به ویژه اینکه این مراسم به مناسبت هفتادمین سالگرد تصویب کنوانسیون تاسیس سازمان بین المللی دریانوردی برگزار می شود.

محمد راستاد با بیان اینکه ایران جزو 20 کشور اثرگذار در سازمان بین المللی دریانوردی است افزود: ایران با داشتن 5 هزار و 700 کیلومتر سواحل و 220 میلیون تن ظرفیت بنادر نقش مهمی در حمل و نقل دریایی ایفا می کند.

او با تاکید بر اینکه ایران سالانه 300 میلیون تن واردات و صادرات کالا از طریق بنادر انجام می دهد افزود: روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی 400 میلیارد تومان پروژه عملیاتی شده و تفاهمنامه برای اجرای 600 میلیارد تومان انجام شده است.

او با تاکید بر اینکه تحریم ها تاثیری در حضور سرمایه گذار هندی در پروژه بندر چابهار نخواهد داشت گفت: به زودی نیز دیداری با مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی کشور هند خواهیم داشت.

راستاد با اشاره به اینکه واردات غیرنفتی از بنادر در چندماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16.6 درصد کاهش یافته است گفت: با این وجود میزان صادرات کالا از بنادر تنها 1.1 درصد کاهش داشته است که این نوسان در میزان حمل بار تنها مربوط به تحریم ها نیست و در زمان غیر تحریم نیز همواره شاهد نوسانات در فعالیت بنادر بوده ایم که متاثر از وضعیت اقتصاد کشور است.

راستا با تاکید بر اینکه همکاری چین با بنادر گواتر پاکستان فرصتی برای ایران نیز هست تصریح کرد: بندر چابهار می تواند مکمل بندر پاکستان شود.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی درباره تامین ارز برای پرداخت حقوق دریانوردان گفت: به واسطه کنفوانسیون حقوق دریانوردان پرداخت حقوق دریانوردان الزامی است و امیدواریم با پیگیری شرکت های کشتیرانی امیدواریم مشکل ارزی دریانوردان به زودی حل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه