English

دبیر انجمن ماشین آلات سنگین معدنی خبر داد:

توقف طرح های معدنی در نتیجه ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی

عبدالرضا صالحی با اشاره به ممنوعیت ثبت سفارش واردات قعطعات یدکی و تجهیزات ماشین‌آلات معدنی گفت: تولید این قطعات در داخلی وجود ندارد و همین مسئله باعث زمین گیری ماشین آلات و در نتیجه توقف تولید معادن در آینده نزدیک خواهد شد.

توقف طرح های معدنی در نتیجه ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی

دبیر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین آلات سنگین معدنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اعلام اینکه محدودیت واردات قطعات باعث انجام نشدن گارانتی ماشین‌آلات معدنی شده است، افزود: کمبود قطعات باعث شده ماشین آلات خریداری شده نتوانند گارانتی را انجام دهند و همین مسئله هزینه‌های بالایی را به معدنکار تحمیل کرده و نمایندگی های فروش نیز نبود قطعات را بهانه کنند و در برخی موارد سو استفاده می کنند.

او درباره تاثیر توقف ثبت سفارش قطعات و تجهیزات با اعلام اینکه عدم امکان داخلی سازی بسیاری از قطعات یدکی و تجهیزات معدنی اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که ساخت قطعات آن هم در تعداد اندک برای تولیدکننده صرفه اقتصادی نداشته و این در حالیست که تداوم فعالیت بزرگترین تولید کننده ماشین‌آلات معدنی کشور نیز به واردات بیش از 70 درصدی قطعات وابسته است.

صالحی با اعلام اینکه مذاکراتی برای حل این مشکل با بخش مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده گفت: ما به مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت نگرانی خود را درباره مشکلات ارزی و اثر آن در توقف تولید معادن به دلیل نبود ماشین آلات در نتیجه ممنوعیت واردات خودرو اعلام کرده ایم، با این وجود اقدامی تاکنون برای تسهیل در ثبت سفارش واردات قطعات معدنی انجام نشده و بررسی عدم قابلیت داخلی سازی این ماشین آلات به مدیرکل نیرو محرکه و خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است.

پیش از این قرار بود معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگی لازم برای خروج ردیف وارداتی ماشین‌آلات معدنی از خودروهای لوکس را پیگیری کند. با این حال این محدودیت باعث شده هم اکنون طرح احیای ۵۰۰ معدن متروکه به دلیل عدم تولید برخی ماشین آلات معدنی همچنان متوقف شده باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه