English

مدیرعامل برق منطقه ای تهران

۴۰۰ مگاوات صرفه جویی در برق تهران/۵۰ درصد شبکه برق تهران فرسوده است

غلامرضا خوش خلق گفت: در حال حاضر 50 درصد شبکه برق تهران فرسوده هستند که باید تا سال 1403 بازسازی شود که یکی از موانع آن گرانی قیمت فلزات است. با این حال در زمینه مدیریت مصرف برق در تابستان 97 به میزان 400 مگاوات صرفه جویی کردیم.

400 مگاوات صرفه جویی در برق تهران/50 درصد شبکه برق تهران فرسوده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیر عامل برق منطقه ای تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه ها با اشاره به اینکه برق منطقه ای تهران وظیفه تامین برق استان های تهران، البرز و قم را برعهده دارد، گفت: 18 میلیون نفر از جمعیت کشور در حیطه عملیات برق منطقه ای تهران است و 20 درصد تاسیسات برق کشور در برق منطقه ای تهران مستقر است.

غلامرضا خوش خلق با بیان اینکه 12 هزارمگاوات تولید نیروگاهی داریم، افزود: از نظر موقعیت جغرافیایی از 16 برق منطقه ای کشور با 6 برق منطقه ارتباط داریم که به صورت هاب منطقه ای شمال جنوب عمل می کنیم.

او با تاکید بر اینکه در سال های اوایل اجرا هدفمندی یارانه ها رشد مصرف برق صفر شد تصریح کرد: در سال نخست هدفمندی یارانه‌ها مردم به دلیل گران شدن انرژی مصرف برق را مدیریت کردند و درحالی که پیش از آن رشد 7 درصدی داشتیم مدیریت مصرف باعث رشد منفی 9 درصدی شد.

خوش خلق با اعلام اینکه رشد مصرف آب و برق در نتیجه قیمت پایین آن است، گفت: صرفه جویی در مصرف انرژی باعث کاهش اتلاف منابع برای انجام سرمایه گذاری های جدید می شود.

او با بیان اینکه درجه حرارت در مصرف برق موثر است، اظهار کرد: در برخی سالها به دلیل اینکه دمای هوا به طور همزمان در تمام کشور افزایش می یابد این مسئله باعث افزایش مصرف برق در کشور می شود، به طوری که به ازای هر درجه افزایش دما، 1500 مگاوات افزایش مصرف ایجاد می کند شود که این میزان افزایش دما در تهران 200 مگاوات مصرف برق را بالا می برد در سال جاری مدیریت مصرف باعث صرفه جویی 400 مگاوات برق در تهران شد.

مدیر عامل برق منطقه ای تهران با اعلام اینکه تا سال 1403 نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید پیش بینی کرده ایم اظهار کرد: در حال حاضر قیمت فلزات رنگی بالا رفته و به دلیل اینکه در پروژه های برق این فلزات کاربرد فراوانی دارد باید پیش بینی ها بازنگری شود.

خوش خلق با اشاره به اینکه در سال 96 نزدیک به 250 کیلومتر و در سال 97 نزدیک به 284 کیلومتر کابل کشی شده است گفت: بیش از 50 درصد شبکه برق 20 سال عمر کرده اند که کابل کشی جدیدی برق منطقه ای تهران رکورد جدید در کشور است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه