English

بسته خبری خبرگزاری موج منتشر شد/ ۶ شهریور ؛

استیضاح وزیر صنعت تا قیمت ارز و خودرو پربازدیدترین خبرهای اقتصادی امروز

بازدیدکنندگان خبرهای اقتصادی امروز بیشتر موضوع استیضاح وزیر صنعت و دلایل آن را پیگیری کردند و از قیمت نرخ ارز و خودرو نیز غافل نشدند.

استیضاح وزیر صنعت تا قیمت ارز و خودرو پربازدیدترین خبرهای اقتصادی امروز

چهار تیتر اقتصادی پربازدید خبرگزاری موج به شرح زیر است؛

نساجی، ریسمان پوسیده که وزیر را تا استیضاح برد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج،صدای دستگاه های ریسندگی و بافندگی در کشور روز به روز کم می شود تا حدی که دیگر صدایی از تولیدهای کشور در صنعت نساجی به گوش نخواهد رسید. دبیر سابق انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان پوشاک در گفتگو با موج در ارتباط با پیش بینی آینده صنعت نساجی گفت: امروز کمتر کارخانه ای است که توان تأمین مواد اولیه تا شش ماه آینده را داشته باشد، با ادامه این روند اگر فکر عاجلی از طرف وزارت صنعت نشود تا پایان سال بیش از 50 درصد کارگاه و کارخانه ها با تعطیلی روبرو می شوند.

 

اسامی امضا کنندگان طرح استیضاح شریعتمداری منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج، اسامی امضا کنندگان استیضاح محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت که امروز سه شنبه 6 شهریور با 51 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.

 

قیمت دلار تک نرخی 6 شهریور اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، قیمت دلار آمریکا بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۵۴ ریال افزایش نسبت به روز دوشنبه ۵۴ هزار و ۷۰ ریال و هر یورو نیز با ۱۷۰ ریال رشد در مدت زمان مشابه ۴۹ هزار و ۲۹ ریال ارزش‌گذاری شد. براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۸۳۴ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۱۴ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۴۱ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۷۴ ریال، روپیه هند ۵۹۹ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۶۵۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۴ هزار و ۱۰۱ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۷۲۳ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۳۷۳ ریال قیمت خورد.

 

افزایش اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه بستری مناسب برای رانتخواران/ وزیر صنعت چرا پاسخگو نیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، برخی معتقدند اختلاف قیمت خودروهای زیر 50 میلیون تومان در بازار و کارخانه به 15 میلیون تومان زیر سر دلال ها و رانتخواران است، هر چند برخی شایعات حکایت از این دارد که خودروسازان با پیش فروش های محدود و کاهش عرضه این اختلاف قیمت را ایجاد کرده اند تا کاهش تولید خود را جبران کنند، زیرا به تازگی آمار تولید در نتیجه عدم تامین قطعات کاهش یافته است.

به عبارت دیگر هرچقدر تقاضا برای خودروهای زیر 50 میلیون تومانی بیشتر شود و در مقابل عرضه نیز کاهش یابد بازهم معاملات این خودروها ادامه خواهد یافت با این تفاوت که قیمت ها سیر صعودی تر به خود می گیرند و به فساد و رانت در این بازار نیز دامن می زنند، این در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت هیچگونه واکنشی نسبت به این بازار ندارد و مشخص نیست که این سکوت او یعنی خود را مسئول نظارت بر صنعت خودرو یا تنظیم بازار این محصول نمی داند یا معتقد است اینرویکرد لیبرالیستی وزیر صنعت برای پیوستن به بازار جهانی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    اگر دولت جلوی افزایش بدون پشتوانه نقدینگی را بگیرد و بسات مفت خوری یک عده را جمع کند همه چیز درست می شود.
    ما مثل کشاورزی می مانیم که به جای افزایش میزان تولید محصول از دیگران پول قرض میکند و نهایتا مجبور میشود زمین های خودش را هم بفروشد تا قرضش را پس بدهد. به قول غرضی دولت باید دستش را از جیب مردم در بیاورد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه