English

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با موج:

نقد جدی به عملکرد وزیر صنعت وارد است/وزیر صنعت تاکنون برنامه ای به مجلس ارائه نکرده است

حمید گرمابی گفت: انتقاد جدی به عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد است، زیرا اتفاق خاصی تاکنون در بخش تولید نیفتاده و بیشتر واحدها کمتر از ظرفیت، تولید می کنند، با وجود این شرایط بد، وزیر صنعت هیچ برنامه ای تاکنون به مجلس ارائه نکرده است.

نقد جدی به عملکرد وزیر صنعت وارد است/وزیر صنعت تاکنون برنامه ای به مجلس ارائه نکرده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با انتقاد از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که در چند ماه اخیر در کشور بروز کرده است، بیشتر در بخش تجارت نقدهای جدی به عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد است. البته ارزیابی دقیق عملکرد یکسال اخیر وزیر صنعت نشان می دهد که در زمینه صنعت نیز اتفاق خاصی نیفتاده است

حمید گرمابی با بیان اینکه اقتصاد مولد کشور دچار رکود شده است افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکنون برنامه ای به صورت پکیج به مجلس ارائه نکرده اند و تنها در غالب چند پیشنهاد، رویکرد این وزارتخانه را نسبت به بخش تولید بیان کرده اند که تاکنون اثری از آن در بخش صنعت ندیده ایم. از طرف دیگر آن میزان واحدهای تولیدی که در بخش صنعت فعال هستند، حال خوشی ندارند و امروز با ظرفیت بسیار پایین کار می کند، از این رو باید حمایت های لازم در این بخش انجام می شد که تاکنون محقق نشده است.

او با تاکید بر اینکه وزات صنعت، معدن و تجارت باید روی تعرفه های کالای وارداتی متناسب با توان تولید داخلی تغییرات لازم را ایجاد کند، تصریح کرد: این وزارتخانه در مسیر حمایت از تولید داخلی به درستی حرکت نکرده است. از طرف دیگر تسهیلات لازم باید در این بخش ارائه می شد تا ظرفیت صنایع داخلی حفظ می شد، اما متاسفانه شاهد این هستیم که در شرایط خاص کنونی صنعت کشور ضعیف شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه