English

سخنگوی توانیر:

صادرات فعلی برق به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان است

سخنگوی توانیر گفت: صادرات برق از ۱۰­­روز پیش شروع شده ­و به تدریج در حال افزایش صادرات برق هستیم.

صادرات فعلی برق به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان است

به گزارش خبرگزاری موج، سخنگوی توانیر امروز سه شنبه 30 مرداد از کلید خوردن دوباره صادرات برق خبر داد.

محمود رضا حقی فام گفت: به محض اینکه از شرایط تامین برق مطمئن شدیم صادرات برق را افزایش می دهیم، اما اولویت ما تامین برق مشترکان داخل کشور در فصول مختلف سال است و ظرفیت مازاد تولید را­ صادر خواهیم کرد که منافع اقتصادی و سیاسی برای کشور خواهد داشت.

وی گفت: ۲۰۰ تا ۲۵۰ مگاوات میزان صادرات فعلی برق به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان است که اگر بتوانیم آن را در حد قراردادهای منعقده با کشورهای ذکر شده گسترش می دهیم.

واردات برق را قطع نمی کنیم

این مقام مسوول درباره واردات برق نیز اظهار داشت: فعلا­ واردات برق را قطع نمی کنیم چون در شبکه شمال کشور به دلیل افت فشار،​­ قطع واردات به نفع ما نیست اما به محض کاهش دمای هوا دیگر نیازی­ به­ واردات­ برق نخواهیم داشت. مناطق پرمصرف برق در تابستان برق منطقه ای تهران که شامل سه استان البرز، تهران و قم است همچنین شمال غرب و شمال کشور در زمانی که آب و هوای آن شرجی می شود­ مصرف­ برق­افزایش می یابد و در زمان بارش مصرف افت می کند.

قطعی برق

حقی فام گفت: در استان های خوزستان، هرمزگان و بوشهر تا ۱۵ مهر گرمای قابل توجهی را داریم اما در کل کشور مصرف برق کاهش قابل توجهی یافته است.

سخنگوی توانیر­ درباره جدول خاموشی ها نیز افزود: به شرکت های توزیع برق اعلام شده جدول خاموشی را از سوی سایت حذف کنند چون مشکل کمبود تولید برطرف شده است. اما در شرایطی خاص مانند ایجاد شرایط نقص فنی در نیروگاه به شرکت توزیعی اعلام آماده باش می دهیم.

حقی فام درباره کاهش مصرف وسایل سرمایشی نیز ادامه داد: با کاهش دما سه تا چهار هزار مگاوات بار وسایل سرمایشی کاهش یافته و از ۲۱ تا ۲۲ هزار مگاوات به ۱۸ هزار مگاوات رسیده است. در روزهای اخیر که همزمان با روزهای تعطیل هم بود میزان مصرف به حدود ۴۷ هزار مگاوات رسید اما در روزهای اداری میزان مصرف بین ۵۱ تا ۵۳­ هزار مگاوات است که با این شرایط مشکل خاصی برای تامین برق نداریم. خاموشی ها از ۱۹ مرداد رفع شده و این روال با خنک شدن در شهریورماه به پایداری شبکه و افزایش ذخیره شبکه کمک می کند.

به گفته وی اوج مصرف برق در تابستان امسال به ۵۷ هزار مگاوات رسید و با خنک شدن در نوار شمالی کشور بعید به نظر می رسد میزان مصرف از ۵۳ هزار مگاوات عبور کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه