English

مدیر اجرایی تجهیزات مساجد در پاسخ به موج

معماری مساجد می تواند گردشگر جذب کند

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی شریف گفت: نمایشگاه تجهیزات مساجد و امکان متبرکه فرصت مناسبی برای انتقال تجربیات خیرین مسجدساز و معماران است که می تواند به جذب گردشگر نیز کمک کند.

معماری مساجد می تواند گردشگر جذب کند

مدیر اجرایی نمایشگاه تجهیزات مساجد و امکان متبرکه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره اهمیت اجرای رویکرد و الگوی سنتی در ساخت مساجد با هدف جذب گردشگر گفت: در برخی از کشورهای دنیا مساجد با الگوی خاص ساخته اند که گردشگران علاوه بر زیارت از این مکان ها نیز بازدید می کنند، حتی در یک نمونه مسجدی روی دریا ساخته اند که گردشگران در آنجا زیارت و اقامت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی شریف با اشاره به اینکه از صدر اسلام، مساجد در فرهنگ سازی نقش موثری داشته، اظهار کرد: پیامبر در صدر اسلام پس از ورود به شهر منا و مدینه نخست در آنجا مسجد بنا کرد، زیرا نقش مهمی در مسائل فرهنگی و مذهبی دارند.

او با بیان اینکه در تهران بیش از 3000 هزار مسجد وجود دارد، افزود: معماران و خیرین مسجدساز در کشور می توانند در این نمایشگاه تجربیات خود را منتقل کنند و الگوهای جدید ساخت و ساز مساجد را دنبال کنند، زیرا هر مسجد توسط یک معمار ساخته شده و الگوی ساخت آن به افراد دیگری منتقل نشده و در این  زمینه دانشگاه خاصی نیز فعال نیست.

ساخت هتل و ایستگاه مترو 

مرتضی هاشمی مدنی قائم مقام نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با اشاره به اینکه نمایشگاه شهر آفتاب با هدف کاهش ترافیک داخل شهر تهران در زمان برگزاری نمایشگاه ساخته شده است گفت: در حال حاضر فاز نخست این نمایشگاه اجرا شده که در ادامه برنامه ریزی برای ساخت ایستگاه مترو و هتل اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری موج نخستین نمایشگاه تجهیزات مساجد و امکان متبرکه از 30 مردادماه با حضور 47 شرکت از ایران، چین و آلمان برگزار می شود که ضمن ارائه توانمندی های طراحی و مهندسی، پروژه ها و تجهیزات جدید خاص مساجد معرفی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی