English

عضو انجمن قطعه سازی کشور در گفتگو با موج؛

آقای شریعتمدای چه گلی به سر ما زده است؟/ ادامه رکود صنعت خودرو

بهرام شهریاری گفت: در یکسال گذشته آقای شریعتمداری گلی به سر ما نزده است، از این رو هیچ پیشرفتی در صنعت خودرو نداشته ایم و یکی از دلایل آن می تواند سیاست گذاری های غلط وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد که ادامه روی دولت های قبلی بوده است.

آقای شریعتمدای چه گلی به سر ما زده است؟/ ادامه رکود صنعت خودرو

عضو انجمن قطعه سازی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه صنعت خودرو بحثی کلان است که باید در اقتصاد کلان  تعریف و استراتژی آن تدوین شود گفت: در این برنامه ریزی باید مشخص شود که در یک بازه زمانی صنعت خودروسازی کشور باید به چه اهداف خاصی برسد، اما در حال حاضر اینگونه نیست و به طور کلی تاکید می کنم که در یکسال گذشته آقای محمد شریعتمداری گلی به سر ما نزده است، همچون دوره های قبل و تنها دوره شکوفایی صنعت خودرو مربوط به وزارت آقای جهانگیری بوده است.

بهرام شهریاری با بیان اینکه واژه خودکفایی در صنعت غلط است افزود: با همین رویکرد وارد به تمام حوزه های تولید شده ایم و در هیچ بخشی موفق نبوده ایم، از طرف دیگر در یکسال گذشته هیچ پیشرفتی در صنعت خودرو نداشته ایم و یکی از دلایل آن می تواند سیاست گذاری های غلط وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بخش باشد.

او با اشاره به مشکلات پیش روی صنعت خودرو در شرایط کنونی افزود: در شرایط کنونی غیرمرغوب بودن مواد اولیه داخلی، خودروساز نبود، نوسانات نرخ ارز و وابسته بودن به خارج از کشور در طراحی و تولید خودرو باعث شده مشکلاتی برای تولیدکنندگان قطعات خودرو به وجود آید.

شهریاری با بیان اینکه کشور چین با 20 سال قدمت در صنعت خودرو امروز خودروساز شده تصریح کرد: ایران پس از 50 سال فعالیت در این صنعت هنوز خودروساز نیست ، حال سوال این است که چرا کشور چین در این مدت کوتاه خودروساز شد، اما ایران هنوز نتوانسته است؟

او درباره خلاء های اجرایی تصریح کرد: در سال 72 قانون خودرو در مجلس مصوب شده که به طور کلی اجرا نشده است و اگر تاکنون اجرا می شد، الان خودروساز بودیم. در این بخش وزارت صنعت، معدن و تجارت این دولت رویه دولت های قبل را دنبال کرده است.

عضو انجمن قطعه سازی با انتقاد به شرایط موجود تصریح کرد: وقتی شرکت های بین المللی به ما تکنولوژی نمی دهند چگونه می توانیم نوسازی را انجام دهیم؟ افزود: به تازگی یک ماشین با تکنولوژی آمریکایی به اسم شرکت ایتالیایی خریدیم، به همین دلیل نخست به کشور ایتالیا منتقل کردیم، اما آمریکایی ها در بندر ایتالیا فهمیدند و آن را مصادره کردند وبردند و پول ما را نیز خورند که ارزش آن یک میلیون یورو بود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه