English

وزیر نیرو اعلام کرد:

ایران می تواند صادر کننده برق به کشورهای همسایه باشد

اگر مشترکان برق در کشور همکاری بیشتری با صنعت برق داشته باشند حتی ایران می تواند در این برهه حساس صادر کننده برق به کشورهای همسایه باشد.

ایران می تواند صادر کننده برق به کشورهای همسایه باشد

به گزارش خبرگزاری موج، رضا اردکانیان امروز شنبه 27 مرداد در حاشیه افتتاح نیروگاه کاسپین نوشهر در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: امیدورایم در پرداخت مطالبات پیمانکاران وطلبکاران، وزارت نیرو در سالهای جاری و آینده عملکرد بهتری داشته باشد

وی با اشاره به اینکه راهکارهای متعددی به منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران وطلبکاران درنظرگرفته شده است تاکید کرد: تهاتر مطالبات و رد دیون با استمرار فعالیت پیمانکاران وطلبکاران صنعت برق در آینده ای نه چندان دور امکان پذیر خواهد شد.
اردکانیان در بخش دیگری ازسخنان خود درجمع خبرنگاران گفت: وزارت نیرو برای گذر از پیک سال آینده وسرمایه گذاری در این حوزه برنامه های مختلفی دارد که این برنامه ها ابتدا باید در هیات وزیران تصویب شود وسپس اطلاع رسانی خواهد شد.
وزیرنیرو با اشاره به اینکه درسال آینده 50 درصد از توان خود را روی موضوع تولید متمرکزمی کنیم گفت: به منظورتحقق این موضوع، وارد مدار کردن واحد های جدید نیرو گاهی درشهرهای مختلف کشوربرنامه ریزی شده است.

 5 هزارمگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشوراضافه خواهد شد

وی با بیان اینکه درسال جاری در بهترین شرایط 5 هزارمگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشوراضافه خواهد شد افزود: البته نباید این موضوع را فراموش کنیم که ظرفیت قابل اتکا بسیار کمتر از میزان ذکر شده است.
اردکانیان از تشویق افراد پرمصرف به افراد خوش مصرف در بخش آب از سوی وزارت نیرو خبر داد وعنوان کرد: برنامه های متعددی برای پرمصرف کنندگان درحوزه آب داریم به طوری که اگرلازم باشد تعرفه پرمصرف کنندگان در حوزه آب را تغییر خواهیم داد تا به خوش مصرف کنندگان تبدیل شوند.
 وزیرنیرو در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید ایران را به عنوان هاب انرژی در منطقه معرفی کنیم افزود: با تحقق وعملیاتی کردن برنامه ها شاهد جذب سرمایه گذار داخلی وخارجی به منظور تولید وفروش انرژی در داخل کشور و تولید وفروش انرژی به کشورهای همسایه ایران خواهیم بود.
وی از مهیا شدن اماکن صادرات واردات برق در کشور خبرداد وافزود: اگر مشترکان برق در کشور همکاری بیشتری با صنعت برق داشته باشند حتی ایران می تواند دراین برهه حساس صادرکننده برق به کشورهای همسایه باشد.
رضا اردکانیان وزیر نیرو
اردکانیان اضافه کرد: بازسازی صنایع برق در کشورهای همسایه ایران می تواند یک فرصت مناسب به منظور صادرات برق از سوی کشورمان باشد.
این وزیرکابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: هرچقدرشیوه های میزان مصرف برق در کشور اصلاح شود ظرفیت لازم برای صادرات فراهم خواهد شد. 

رضایت مندی مردم، هدف مشترک تولیدکنندگان آب وبرق کشور

وزیرنیرو با اشاره به اینکه این نیروگاه از نخستین پروژه های مهم در نوع خود در کشور است که با سطح بالای فناوری آغاز به کار می کند گفت: در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود که تعداد بیشتری ازواحدهای نیروگاهی در مدار قرار می گیرند.
 
رضا اردکانیان در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی تک محوره کاسپین نوشهر گفت: هدف مشترک فعالیتهای سرمایه گذاری بخش خصوصی، پیمانکاری ومشاوره افزایش میزان رضایت مندی در مردم است و اگر با تلاش هایی که می کنیم احساس رضایت مندی مردم فراهم نشود مشخص است که جایی از راه را بیراهه رفته ایم.  وی افزود: همه ما باید تلاشمان رضایت مندی مردم باشد به ویژه در این ایام که دشمنان ایران به هوس افتاده اند از گل آلود کردن برخی عرصه ها ماهی خودشان را بگیرند.
اردکانیان تصریح کرد: رییس جمهور محترم همواره بر تقویت اتحاد ملی تاکید داشته اند وهمه تلاش ما هم باید در این مسیر باشد. وی با بیان اینکه وزارت نیرو در عرصه صنعت آب وبرق نقش موثری به منظور تامین آرمش مردم دارد گفت: براین پیمان هستیم که همه نهادهای دولتی وخصوصی بخش نیرو دست در دست هم وظایف خودمان را به بهترین شکل انجام دهیم.
وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد که با آغاز واحد گازی نیروگاه کاسپین که در نوع خود منحصر به فرد است و در کوتاه ترین زمان به صنعت برق کمک می کند بتوانیم در افزایش ظرفیت صنعت برق کشور گامهای موثری برداشته باشیم. اردکانیان گفت:امیدوارم به زودی واحد بخار نیروگاه کاسپین افتتاح شود.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه