English

دبیر انجمن واردات خودرو در گفتگو با موج:

۳۰۰۰ بیکار جدید نتیجه تصمیم های غیرمنطقی وزارت صنعت/بی توجهی وزیر صنعت به مطالبات بخش خصوصی

مهدی دادفر گفت: با توجه به اینکه بیش از 25 هزار تعهد پیش فروش خودرو از سوی شرکت های نمایندگی واردات خودرو وجود دارد و امکان پاسخگویی به آن وجود ندارد یکی یکی شرکت ها به تعطیلی کشیده می شوند و حتی حقوق مردم نیز پایمال می شود.

3000 بیکار جدید نتیجه تصمیم های غیرمنطقی وزارت صنعت/بی توجهی وزیر صنعت به مطالبات بخش خصوصی

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به سیاست گذاری غیر منطقی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو گفت: از یک سال پیش که تصمیم های متناقضی با منافع عمومی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اتخاذ شد، زمینه رانت و مشکلاتی در حوزه خودرو به وجود آمد. شاید اگر سال گذشته سامانه ثبت سفارش خودرو بسته نمی شد، یا محدودیت فعالیت برای برخی شرکت ها ایجاد نمی شد، رانت و فسادهای بعدی نیز بروز نمی کرد.

مهدی دادفر با بیان اینکه در حال حاضر این تصمیم ها منجر به بیکاری 3085 نفر در شرکت های نمایندگی خودرو شده است، افزود: نزدیک به 209 واحد فروش خودرو، خدمات پس از فروش و تعمیرات در کشور تعطیل شده است که در ادامه روند کنونی به طور قطع به این آمار افزوده خواهد شد.

او با اشاره به اینکه بارها به وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست حضور  بخش خصوصی و انجمن واردکننده ها در شورای سیاست گذاری های خودرو در نامه ای اعلام کردیم، تصریح کرد: او کاملا به مطالبات بخش خصوصی بی توجه است و تا زمانی که تصمیم ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت در اتاق های در بسته و بدون حضور ذینفعان بخش خصوصی و مردمی اتخاذ می شود، نه تنها سیاست گذاری ها به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود، بلکه با دامن زدن به انحصار زمینه فساد و رانت در کشور به وجود می آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه