English

نماینده مجلس در گفتگو با موج؛

اگر وضعیت با تغییر وزارت صنعت اصلاح می شود دولت باید دست به کار شود

عضو کمیسیون صنایع با اشاره به نقش وزارت صنعت در برون رفت از فضای فعلی اقتصادی اظهار کرد: دولت اگر احساس می کند که وضعیت صنعت با تغییر در وزارت متحول می شود باید خود اقدام کند.

اگر وضعیت با تغییر وزارت صنعت اصلاح می شود دولت باید دست به کار شود

حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به صحبت های روز گذشته مقام معظم رهبری درخصوص حرکت نقدینگی به سمت صنعت و تولید اظهار کرد: این سخنان گواه از حال و هوای این روزهای اقتصاد کشور دارد؛ از زمانی که این نقدینگی به سمت اقتصاد حرکت کرد این وضعیت فعلی به وجود آمد و با بالا رفتن تقاضا نظام عرضه و تقاضا از بین رفت.

عضو کمیسیون صنایع تصریح کرد: زمانی که با تولیدکنندگان از مشکلات آن ها پرس و جو می کنیم آنها نبود نقدینگی و سرمایه در گردش را اعلام می کنند، که امروز بحث عدم ثبات قیمت ها نیز به آن اضافه شده است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت در ادامه توضیح داد: این مشکلات همواره در پایش کسب و کار از تولیدکنندگان استخراج می شود، اگر نقدینگی به سمت تولید هدایت نشود به جای مولد بودن تبدیل به مخرب می شود.

فولادگر در ارتباط با راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی بیان کرد: برداشتن موانع تولید یکی از راهکار اصلی این ماجرا است و در کنار آن نیز می توان فضای کسب و کار را رونق بخشید؛ البته بحث های حمایتی از جمله بیمه ای، مالیاتی و گمرکی نیز باید وجود داشته باشد تا شاهد رونق تولید در کشور باشیم.

نماینده مردم اصفهان خاطرنشان کرد: مقررات زدایی اگر از حمایتی اهمیت بیشتری نداشته باشد، کم اهمیت هم نیست؛ امروز باید اولویت را مسئولین دولت تعیین کنند و آن ها هستند که می توانند با تعیین الویت نقش بزرگی را در مدیریت کشور داشته باشند.

وی در ارتباط با نقش مجلس در این زمینه گفت: مجلس در کنار مسئولین همواره در حرکت است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، هر قانونی که در این زمینه لازم باشد تصویب و قانون های گذشته را اصلاح خواهیم کرد.

فولادگر همچنین با اشاره به مشکلات موجود در وزارت صنعت افزود: ما معتقدیم وزارت صنعت باید مشکلات را احصا کند و آن هایی که در محدوده دولت است را هرچه سریع تر برطرف کنند و آن هایی که نیاز به اصلاح قانون دارد را با لایحه در اختیار مجلس قرار دهد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز کرد: دولت اگر احساس می کند که وضعیت صنعت با تغییر در وزارت متحول می شود باید همانند تیم اقتصادی خود اقدام به تغییر کند و اگر آنها نتوانستند راهی را برای رفع مشکل و موانع پیدا کنند، مجلس در بحث نظارتی دست به کار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه