English

در مراسم امضای تفاهمنامه سه جانبه اشتغال فراگیر مطرح شد

۱۹۰ هزار شغل جدید ایجاد می شود/ترامپ اشتغال جوانان را هدف قرار داده است

براساس تفاهمنامه اشتغال فراگیر قرار است 190 هزار شغل در بخش شهری و روستایی ایجاد خواهد شد که اجرای آن مبنی بر آورده پروژه ها، تسهیلات و کمک های بلاعوض در راستای تبصره 19 قانون بودجه 97 به اجرا درخواهد آمد.

190 هزار شغل جدید ایجاد می شود/ترامپ اشتغال جوانان را هدف قرار داده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در قالب تبصره 18 قانون بودجه 97، تفاهمنامه اشتغال فراگیر بین سازمان برنامه و بودجه، میراث فرهنگی و صندوق توسعه ملی، عصر امروز با حضور روسای سه بخش در ساختمان برنامه و بودجه به امضا رسید. قرار است در این پروژه سه بانک سپه، گردشگری و پارسیان با پشتیبانی صندوق توسعه ملی انجام خواهد شد.

براساس این تفاهمنامه 190 هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد که 68 هزار مورد آن در بخش روستایی است. برای اجرای این تفاهمنامه نیاز به 3600 میلیارد تومان آورده، 65 هزار میلیارد تومان تخصیص به صورت کمک بالاعوض است که 36 هزار میلیارد تومان این کمک در بخش روستایی خواهد بود، همچنین 6300 میلیارد تومان به صورت تسهیلات تخصیص می یابد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه مهمترین ماموریت سازمان بعد از برنامه ریزی، بودجه ریزی است گفت: در بودجه سال 97 بخشی از به صورت عملیاتی تعیین شده که شامل 34 درصد کل بودجه است.

محمدباقر نوبخت با بیان اینکه امسال سال دوم برنامه ششم توسعه است افزود: بر مبنای برنامه باید سالانه 1000 شغل جدید ایجاد شود، از این رو منابع در بودجه 97 پیش بینی شده است. در همین راستا 3 هزار میلیارد تومان از طریق بودجه، 15 هزار میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی و 30 هزار میلیارد تومان با همکاری نظام بانکی برای اشتغال در نظر گرفته ایم.

او با تاکید بر اینکه جوانان مورد هجوم دشمنان قرار گرفته اند افزود: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند که باید به ظرفیت های داخلی توجه کنیم. بنابراین ما برای ایجاد اشتغال نیاز به حمایت ترامپ نداریم و با هدف قراردادن اشتغال جوانان به دنبال ناامید کردن آنهاست.

3 نقش گردشگری در جامعه

مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه سازمان ما در سه بخش فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش دارد افزود: یکی از اهداف توسعه گردشگری ایجاد نشاط و امید در کشور است. همچنین از طریق توریست های خارجی پس از بازدید از داشته های تاریخی و فرهنگی کشور به سفیری برای ایران تبدیل می شود. در بخش اجتماعی نیز توسعه گردشگری و صنایع دستی جلوی مهاجرت از روستا به شهر گرفته شده است. در بخش دیگر آن این بخش رویکرد توزیع عادلانه ثروت در کشور را دنبال می کند. نمونه آن فردی است که در طرح بومگردی از یک قبرشور تبدیل به یک میلیاردر روستایی تبدیل شده است. در نهایت در بخش اقتصادی گردشگری برای کشور ارزآوری دارد و  روی درآمد ناوبری هوایی، دریایی و...اثر می گذارد که بر روند ایجاد اشتغال نیز تاثیر می گذارد تا جایی که در بخش گردشگری ظرفیت اشتغالزایی 2.5 برابر بخش های دیگر است.

اقتصاد مقاومتی رویکرد حمایتی صندوق توسعه ملی

شهیدزاده رییس کل صندوق توسعه ملی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه با توجه به اساسنامه از طرح های اشتغالزا متناسب با رویکرد اقتصاد مقاومتی حمایت خواهیم کرد اظهار کرد: پشتیبانی از خرید هواپیما، نوسازی ناوگان شهری، هتل سازی و...از برنامه های صندوق توسعه ملی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه