English

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به موج؛

تلفات برق در ایران ۱۱.۲ درصد است

محمود رضا حقی فام گفت: در حال حاضر میزان تلفات برق در ایران 11.2 درصد است و تا 4 سال آینده به 9 درصد خواهد رسید.

تلفات برق در ایران 11.2 درصد است

محمود حقی فام در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره هدر رفت برق در شبکه های انتقال گفت: میزان تلفات برق در شبکه های توزیع 11.2درصد و در بخش انتقال 2 درصد است که تا 4 سال آینده میزان این تلفات را به 9 درصد کاهش می دهیم. البته این روند بهینه سازی از سال 92 آغاز شده و میزان تلفات از 15 درصد به 11.2 رسیده است.

او با تاکید بر اینکه تلفات برق در همه جای دنیا وجود دارد و با توجه به پراکندگی شهرها در ایران، تلفات 8 درصدی انتقال بهینه است افزود: تلفات در کشورهای عربی 14 درصد، اروپا و  آسیای مرکزی 8.5 درصد، اتحادیه اروپا 6.5 درصد، آمریکای شمالی 6 درصد، مناطق یورو 6 درصد، جنوب شرق آسیا 5 درصد، و متوسط جهانی تلفات 8 درصد است.

او با اشاره به اینکه از امسال تا پیک مصرف سال آینده 5 هزارمگاوات برق جدید وارد مدار می شود گفت: تامین این میزان برق از طریق نیروگاه های جدید به 2 هزار 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در حال حاضر توسط ستادی در وزارت نیرو هفتگی اجرای این برنامه را دنبال می کنند و در صورت تامین اعتبار ممکن است تا 6 هزارمگاوات برق تا سال آینده وارد مدار شود و این مسئله به تامین اعتبار مورد نیاز بستگی دارد.

او با تاکید بر اینکه سال گذشته از 2 هزار مگاوات برق وارد مدار شد افزود: اگر مصرف مدیریت نشود و تنها به احداث نیروگاه های جدید اقدام کنید ممکن است باز خاموشی اتفاق بیفتد.

حقی فام درباره بیمه ناشی از حوادث برق شود گفت: اگر برق منجر به فوت شود 500 میلیون ریال و برای نقص عضو بدنی 170 میلیون زیال خسارت پرداخت می شود و برای واحدهای مسکونی و تجاری 700 میلیون ریال است.

او درباره طلب صنعت برق گفت: 5 هزار میلیارد تومان طلب جاری از مشترکین داریم که بخشی از آن در حال پرداخت است و یک سوم این میزان طلب سخت وصول هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی