English

۶۷ تن زعفران از کشاورزان خریداری شد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، رویکرد جدید این سازمان را تقویت و بهره گیری از ظرفیت تشکل های بخش کشاورزی و کاهش ورود تصدی گری دولت دانست.

۶۷ تن زعفران از کشاورزان خریداری شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، حسین شیرزاد در جمع فعالان اقتصادی و کشاورزی و دست اندرکاران زعفران با ذکر این نکته که اهمیت محصول زعفران به دلایلی مثل داشتن ارزش اقتصادی است گفت: زعفران جزء محصولات سالم و ارز آور کشور است که در جهان طرفداران و مشتریان خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه این محصول با برنامه ریزی مدون و ایجاد زیرساخت ها می تواند سهم مهمی در صادرات بخش کشاورزی کشور داشته باشد گفت: یکی از اهم وظایف سازمان تعاون روستایی تقویت و بهره گیری از ظرفیت تشکلهای بخش کشاورزی در کشور است.

وی افزود: خرید های حمایتی باید بگونه ای برنامه ریزی و اجرا شود که در سالهای آتی نیازی به ورود مستقیم دولت در بازار و خرید حمایتی، مشابه آنچه در سال گذشته شاهد آن بودیم نباشد.

شیرزاد اظهار داشت: از میزان کل تولید زعفران در کشور که حدود ۳۳۶ تن ارزیابی گردیده بود که مقدار ۶۷ تن، شامل ۶۴ تن از استان خراسان رضوی و مقدار ۳ تن از استان خراسان جنوبی به ارزش ۳۱۹۰ میلیارد ریال از کشاورزان خریداری و صد در صد میزان بهای آن نیز پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: مقدار ۶۸۰ کیلوگرم به روش سپرده کالایی و مقدار ۶۶ تن به روش فیزیکی از کشاورزان خریداری شده است.

شیرزاد با تاکید بر اهمیت دسته بندی زعفران و توجه به خواسته های بازار و مشتری ادامه داد: زعفران خریداری شده شامل چهار رده نگین، سرگل، پوشال مرغوب و پوشال معمولی می باشد.

وی ادامه داد: قیمت در نظر گرفته شده برای عرضه زعفران بر اساس فاکتور های متعددی از جمله رصد بازار داخلی و بازار کشور هایی که در ۵ سال اخیر رتبه بالای واردات زعفران جهان را داشته اند و نیز نگاه به ارزش واقعی زعفران، زحمت کشاورزان در مقایسه با سایر محصولات عمومی کشور و پی ریزی مناسب برای قیمت گذاری زعفران در سنوات آتی تعیین گردید.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به اهمیت توجه به وضع بازار گفت: با توجه به شرایط موجود و همچنین اعمال مدیریت و جلوگیری از آشفتگی بازار و کاهش قیمت این محصول در داخل و یا خارج کشور تاکنون بخشی از میزان کل زعفران خریداری شده به فروش رسیده و مابقی زعفران موجود نیز در قالب برنامه ریزی انجام شده در حال فروش است.

شیرزاد در پایان با ذکر این نکته که هدف سازمان تعاون روستایی تقویت و بهره گیری از ظرفیت تشکل های بخش کشاورزی است گفت: هدف همه این اقدامات ساماندهی بازار زعفران با فعال سازی و بهره گیری از ظرفیت تشکل های بخش کشاورزی در کشور است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه