English

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با موج مطرح کرد

وزارت صنعت اطلاعاتی درباره تخلف واردات خودرو به انجمن ارائه نکرده است/رد تحریم واردات سی کی دی خودرو

مهدی دادفر گفت: در یک سال و نیم گذشته استراتژی واردات خوردو را به سمت تولید واقعی نه آنچه که امروز تولیدکنندهای دولتی انجام می دهند، تغییر داده ایم و به دنبال افزایش عمق تولید داخلی هستیم و اینکه گفته می شود واردات سی کی دی خودرو تحریم است، واقعیت ندارد.

وزارت صنعت اطلاعاتی درباره تخلف واردات خودرو به انجمن ارائه نکرده است/رد تحریم واردات سی کی دی خودرو

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج ضمن اشاره به اینکه در یک سال و نیم گذشته استراتژی واردات خودرو به سمت تولید تغییر کرده است، گفت: در حال حاضر شش عضو انجمن واردکنندگان، سایت های تولید خودرو در ایران راه اندازی کردند، البته نگاه ما به تولید و واردات خودرو با نگاه خودروسازان دولتی متفاوت است، زیرا ما با نگاه بازار آزاد به آن وارد شده ایم، نه اینکه بازاری انحصار و رانتی تشکیل دهیم. به عبارت دیگر سیاست گذاری ما برای تولید واقعی است، نه اینکه مانند تولیدکننده های داخلی تنها محدود به 10 تا 20 درصد داخلی سازی شویم. از طرف دیگر هدف ما بکارگیری تمام قطعه سازان داخلی برای دستیابی به تکنولوژی های روز است و قصد داریم آرزوهای تولید واقعی شرکت های دولتی را در ایران برآورده کنیم.

دادفر

مهدی دادفر با رد این ادعا که واردات سی کی دی تحریم نیست، افزود: به تازگی شایعه شده که واردات سی کی دی(خودروی منفصله) خودرو تحریم است، اما سی بی یو (خودروی کامل) تحریم نیست ، این موضوع صحت ندارد، زیرا براساس آنچه که آمریکا درباره تحریم ها منتشر کرده تکنولوژی های خودرو و هر آنچه که مربوط به صنعت خودرو است در فهرست تحریم ها قرار دارد. به عبارت دیگر حوزه خودرو را تحریم کرده اند، اما بخش خاصی از آن مد نظر نیست.

دادفر با تاکید بر اینکه ما با سیاست های خودمان می توانیم سی کی دی خودرو وارد کنیم تصریح کرد: منظور ما از تولید خودرو آنچه که تولیدکننده های داخلی انجام می دهند نیست، زیرا در حال حاضر تولید داخلی خودروی کشور اینگونه است که گیربکس در کشور تولید نمی شود و حتی تولید موتور به معنای آنچه که مد نظر تولیدکننده های خارجی است در کشور انجام نمی شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه در بیانه اخیر انجمن ضمن اعلام تغییر استراتژی واردات خودرو، فاصله خود را با متخلفان واردات خودرو حفظ کرده ایم افزود: این تخلفات در نتیجه تصمیم های یک طرفه دولت حادث شده و  واردکننده به تنهایی مقصر نیست، بلکه شرایط او را مجبور به تخلف کرده و ما هم این مساله را تقبیح می کنیم، به همین دلیل در حال آماده کردن نامه برای قوه قضائیه هستیم که بلاتکلیفی وضعیت واردات خودرو مشخص شود.

دادفر با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ مکاتبه ای با انجمن واردکننده ها درباره واردکنندگان متخلف نشده تصریح کرد: حتی یکسال پیش از تخلف واردات خودرو در نامه های به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای انجام مذاکراتی برای تنظیم بازار و ... نامه نگاری کردیم و درخواست حضور در شورای سیاست گذاری خودرو را داشتیم، اما جوابی داده نشد و این مساله نشان می دهد، آقای شریعتمداری علاقه ای به برقراری ارتباط با واردکننده های خودرو ندارد یا اطلاعات غلطی به او داده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه