English

موج گزارش می دهد؛

پینگ پونگ بدون تماشاگر وزیر جوان و پدافند غیرعامل

ماجرای وجود سرورهای هاتگرام و تلگرام همچنان ادامه دارد و طرف‌های مخاطب این موضوع هر لحظه واکنش جدیدی به نمایش می‌ گذارند، این در حالی است که مردم بدون توجه به این مسائل همچنان به فعالیت خود در این شبکه اجتماعی ادامه می دهند.

پینگ پونگ بدون تماشاگر وزیر جوان و پدافند غیرعامل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج؛ در هفته گذشته حاشیه پیرامون استفاده مجدد مردم از شبکه اجتماعی تلگرام و عدم تمایل به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی داخلی بیش از گذشته خبرساز شد. در ابتدای این حاشیه رییس سازمان پدافند غیرعامل با عنوان خبری مبنی بر استقرار سرورهای هاتگرام و تلگرام در طبقه نهم ساختمان امام(ره) وزارت ارتباطات وزیر جوان کابینه را به واکنش واداشت. در ادامه جهرمی وزیر ارتباطات در مقابل این ادعا نمایش رسانه ای را راه انداخت؛ نمایشی که تمام رسانه ها می دانستند زمانی که به ساختمان بروند خبری از وجود سرورها نخواهد بود.

گوشزد پدافند غیرعامل به وزیر جوان

سازمان پدافند غیرعامل نیز این اقدام وزیر ارتباطات را تبلیغاتی خواند و عنوان کرد: درخواست عجولانه وزیر ارتباطات از جمعی از خبرنگاران برای بازدید از یک محل خاص در این وزارتخانه زیاد از حد تبلیغاتی است و بهتر بود ایشان بجای این اقدام جمعی از کارشناسان فنی، قضایی و امنیتی را برای حضور در محل مربوطه دعوت می‌کرد.

سازمان پدافند غیرعامل در بیانیه خود همچنان گفته است: سازمان پدافند غیرعامل کشور بر خلاف برخی دستگاه ها در صیانت از منافع ملی و رعایت قانون با کسی رو دربایستی نداشته و از برگزاری شوهای رسانه ای تخریبی نمی هراسد.

تبلیغ در مقابل تبلیغ تنها راهکار وزارت ارتباطات

بعد از این بیانیه وزیر ارتباطات باز هم واکنش مجددی را نشان داد او در این واکنش عنوان کرد: طبیعتا زمانی کسی کار تبلیغاتی انجام می‌دهد جواب او را با کار تبلیغاتی می‌دهند؛ ادعای اینکه در طبقه نهم یکی از ساختمان‌های وزارت ارتباطات تجهیزاتی با کاربری اعلام شده وجود دارد ادعایی است که مخاطب نهایی تصور می‌کند که زمانی که با ذکر جزئیات موضوعی اعلام می‌شود حتما صحت دارد و آن را باور می‌کند.

وی افزود: ما همچنان بر ادعای خود مبنی بر اینکه امکاناتی در اختیار آنها قرار ندادیم، هستیم و بنایمان نیز بر این بوده که به مردم بگوییم چیزی برای پنهان کردن از آنها نداریم.

سرورها هستند، ولی جای دیگر!

امروز تصویری در برخی شبکه‌ها منتشر شد که حاکی از آن است این سرورها از داخل ایران حمایت می‌شوند. در این تصاویر یکی از هزاران پراکسی برای دور زدن فیلترینگ تلگرام و با نام هات‌گرام به‌صورت رسمی از سوی تلگرام به افراد معرفی می‌شود که با بررسی IP آن به سرورهای شرکت زیرساخت به‌عنوان تأمین‌کننده این پراکسی خواهیم رسید.

این تصاویر تنها نشان دهنده این است که گویا سرورها داخل ایران هستند اما دعوا بر سر محل نگهداری آن ها است.

تلگرام

 

مردم به جیبشان نگاه می‌کنند، نه به پینگ پونگ آقایان

وزیر ارتباطات که با روش پینگ پونگی مقابل این ادعای سازمان پدافند غیرعامل ایستاده است مدعی است که تصمیم‌گیری درباره فعالیت دو نسخه از تلگرام تا زمان گذار در مرکز ملی اتخاذ شده و اینکه دو سه دستگاه برخلاف قانون درباره این تصمیم‌گیری صحبت کنند و به دولت تهمت بزنند همچنان مورد سوال است.

لازم به ذکر است بیش از ۳۰ میلیون کاربر ایرانی با علم به داخلی بودن نرم افزار "هاتگرام و تلگرام طلایی" به آنها مراجعه کرده‌اند و در واقع با یک رفتار معنادار فیلتر شکن ایرانی را بر فیلترشکن خارجی ترجیح داده‌اند.

بررسی آمار ترافیک درگاه بین المللی اینترنت کشور بیانگر این واقعیت است که بعد از فیلتر تلگرام تنها ده درصد از حجم داده‌های موجود تلگرام از طریق فیلتر شکن‌های خارجی بازدید شده‌اند.

خبرگزاری موج قصد دارد تا در ادامه با رفتارسنجی در استفاده مردم از این شبکه اجتماعی نکات جذابتری را در اختیار مخاطبان قراردهد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه