English

سخنگوی صنعت برق:

صادرات برق صورت می گیرد

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در اواخر پائیز، اوایل بهار و زمستان به‌دلیل اینکه میزان تولید نیروگاه های ما بالاست و تراز تولید بیش از مصرف است، صادرات برق صورت می گیرد.

صادرات برق صورت می گیرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت نیرو، محمودرضا حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق کشور درباره تغییر جداول خاموشی‌ها در برخی زمان‌ها اظهار داشت: روال کار این است که شرکت مدیریت شبکه برق ایران یک روز قبل میزان محدودیت هر منطقه را اعلام کرده و محدودیت هر منطقه بین شرکت‌های توزیع تقسیم می‌شود. وی ادامه داد: شرکت های توزیع نیز این تقسیم بندی را به نواحی شهرها انجام داده و اطلاع‌رسانی آن  از طریق رسانه‌ها انجام می‌دهد.

حقی فام با اشاره به اینکه در برخی  مواقع ممکن است جدول‌های ما دستخوش تغییراتی بشوند، تصریح کرد: این تغییرات مانورهای شبکه و حوادث غیرمترقبه در مجموعه صنعت برق است که مجبور می شویم آن را اعمال کنیم. به عنوان مثال به‌صورت غیرمترقبه یک نیروگاه دچار مشکل می‌شود که طبیعتاً از قبل پیش بینی نشده است و به جهت افزایش بار این مشکل ایجاد می شود که در این شرایط، شرکت مدیریت برق ایران با راهبری کار، دستور اعمال تغییرات را صادر می کند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر بیان داشت: از این رو تغییرات انجام شده جداول، ناشی از اتفاقات غیرمترقبه است که در برخی مواقع مجبور می‌شویم علاوه بر جدول زمانی، تغییراتی صورت بگیرد.

شرکت توزیع نیروی برق اهواز

این مقام مسوول با بیان اینکه به تمامی شرکت‌های توزیع ابلاغ شده است که خاموشی‌ها بر اساس جداول باشد، بیان داشت: از آنها خواسته شده در صورت تغییر خاموشی از سوی شرکت مدیریت برق، هر چه سریع‌تر نسبت به تغییر جداول اقدام کنند. با رصدی که صورت گرفته، تقریباً ۹۰ درصد جداول در شهرها اعمال شده و به‌صورت محدود و کم در برخی نقاط تغییر زمان داشتیم.

اولویت اصلی ما تامین برق پایدار داخل کشور است

وی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان پیک مصرف برق کشور، صادرات برق به کشورهای همجوار از سوی صنعت برق وجود دارد یا خیر، پاسخ داد: در اواخر پائیز، اوایل بهار و زمستان به‌دلیل اینکه میزان تولید نیروگاه های ما بالاست و تراز تولید بیش از مصرف است، صادرات برق صورت می گیرد که محاسن آن در جهت اقتصادی و سیاسی کشور با کشورهای همسایه است. این در حالی است که در ساعت‌های پیک بار شبکه سراسری در اواخر خرداد تا انتهای شهریور، صادرات برق کشور در اوج بار مصرف داخل کشور صفر است و فقط واردات در کشور اتفاق می افتد و بنده به‌عنوان نماینده صنعت برق کشور رسماً اعلام می‌کنم که زمان پیک مصرف هیچگونه صادرات برق نداشته‌ایم و اولویت اصلی ما تامین برق پایدار داخل کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه