English

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به موج مطرح کرد؛

واردات کالای ممنوعه از مناطق آزاد تخلف است

در حال حاضر برای جلوگیری واردات کالاهای ممنوع، گمرکات در مناطق آزاد مستقر شده اند و تمام کالاهای ورودی و خروجی را کنترل خواهند کرد که پیش از این گمرک در مناطق آزاد مستقر نبوده است و سازمان حمایت و 10 دستگاه دیگر مکلف به کشف کالای قاچاق هستند.

واردات کالای ممنوعه از مناطق آزاد تخلف است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگار موج درباره اینکه «چرا با وجود اینکه رییس جمهوریی اعلام کرده اند تنها نهاد قیمت گذار در بازار باید سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشد، وزارت صنعت، معدن و تجارت دستور تشکیل 4 کمیته در بخش کنترل بازار داده است؟ گفت: برنامه ما تمرکز تصمیم گیری در تنظیم بازار است و 4 کمیته مذکور برای حل مشکلات اصناف و اتحادیه ها است، زیرا برخی از آن ها مشکل تامین مالی، ترخیص کالا، بیمه و ... دارند و این کمیته به صورت مشترک بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و اصناف تشکیل شده تا مشکلات موجود در زمینه بانک ها، بیمه و ... را بررسی و به دستگاه های اجرایی منعکس کنند.

محمد شریعتمداری در پاسخ به سوال دیگر موج درباره اینکه دولت چه برنامه ای برای جلوگیری از رانت واردات 1400 کالای ممنوعه از طریق مناطق آزاد کشور دارد؟ اظهار کرد: در حال حاضر برای جلوگیری از این مسئله گمرکات در مناطق آزاد مستقر شده اند و تمام کالاهای ورودی و خروجی را کنترل خواهند کرد که پیش از این گمرک در مناطق آزاد مستقر نبوده است.

او افزود: اگر کالاهای ممنوعه از مرزهای عادی و مناطق آزاد وارد کشور شود با یک عنوان تخلف با آن ها برخورد خواهد شد. از طرف دیگر سازمان حمایت و 10 دستگاه دیگر مکلف هستند کالاهای قاچاق را در کشور کشف کنند و با توجه به اینکه از حق کشف بهره مند می شوند به همین دلیل انگیزه کشف نیز دارند.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه سامانه تجارت نیز در افزایش شفافیت و برخورد با واردات کالاهای ممنوعه موثر است افزود: سامانه تجارت بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک و همچنین نظام جامع انبارداری الکترونیک در کشور در حال شکل گیری و راه اندازی هستند که درصورتی آغاز به کار، مسیری دیگری برای ردیابی کالاهای وارده به کشور خواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه