English

معاون سازمان استاندارد در گفتگو با خبرگزاری موج

تغییر در استاندارد خودرو نیازمند مصوبه جدید دولت است

وحید مرندی مقدم گفت: تغییر شرایط واردات و بازار خودرو روی ضرورت اجرای استاندارد 85 گانه تاثیری نداشته است و تا ابتدای دی 97 خودروهای مونتاژ و تولید داخل باید به استاندارد 75 گانه برسند و یک سال فرصت برای اجرای استاندارد 85 گانه خواهند داشت.

تغییر در استاندارد خودرو نیازمند مصوبه جدید دولت است

معاون سازمان استاندارد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج پاسخ به این سوال که آیا تغییر شرایط بازار، واردات و ... روی اجرای مصوبه استاندراد 85 گانه تاثیری داشته است؟ گفت: با توجه به اینکه در ابتدای هفته از سوی دولت واردات خودرو کامل(سی بی یو) ممنوع شده است، به همین دلیل بحث نظارت بر استانداردهای خودرو و اجرایی کردن استاندارد 85 گانه برای خودروهای داخلی و مونتاژی لازم الاجراست و با وجود تغییر شرایط این مصوبه همچنان جدی است، زیرا این موضوع طبق مصوبه شورای عالی سازمان استاندارد و دولت لازم الاجراست و ما تنها مجری مصوبات هستیم.

وحید مرندی مقدم با بیان اینکه براساس مقررات، خودروهای سی کی دی که در داخل مونتاژ می شوند، مشمول قوانین تولید داخلی هستند افزود: اگر قرار باشد براساس تغییر شرایط در زمینه استاندارد 85 گانه تجدید نظری صورت بگیرد نیاز به تصمیم و مصوبه جدید دولت هستیم. البته در آن شرایط نیز استانداردها به قوت خود باقی می ماند و تنها نحوه ی اجرای این استانداردها ممکن است تغییر کند که تاکنون نیز در این زمینه هیچ موضوعی از سوی دولت و ... مطرح نشده است.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر برخی خودروهای تولید داخل استاندارد مرحله اولیه که شامل 65 استاندارد است را پاس کرده اند اظهار کرد: خودروهای تولید داخل باید تا ابتدای دی 97 استاندارد 75 گانه را پاس کنند و پس از تایید، یکسال پروانه تولید آن تمدید خواهد شد تا بتوانند به استانداردهای 85 گانه برسند و اگر بعد از 1 دی 97 به دنبال تاییدیه استاندارد باشند، مشمول استاندارد 85 گانه خواهند بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی