English

در بررسی بخشنامه های وزارت صنعت مشخص شد؛

بلاتکلیفی در اخذ مجوزهای وارداتی کولر گازی

در حالی که وزارت صنعت بخشنامه ای صادر کرد که بر مبنای آن واردات کولر گازی بایستی با اخذ گواهی نمایندگی انجام شود اما چند روز قبل(27 خرداد ماه) بخشنامه دیگری صادر شد که واردات کولر گازی از دریافت گواهی نمایندگی معاف شده است.

بلاتکلیفی در اخذ مجوزهای وارداتی کولر گازی

به گزارش خبرگزاری موج، بررسی بخشنامه های وزارت صنعت نشان میدهد طی دو ماه اخیر مجوزهای وارداتی کولر گازی دستخوش تغییرات جدی شده است.

بر این اساس 11 اردیبهشت ماه  وزارت صنعت بخشنامه ای صادر کرد که بر مبنای آن واردات کولر گازی بایستی با اخذ گواهی نمایندگی انجام  شود اما چند روز قبل(27 خرداد ماه) بخشنامه دیگری صادر شد که  بر اساس آن واردات کولر گازی از دریافت گواهی نمایندگی معاف شده است.

نکته جالب اینکه لزوم اخذ گواهی نمایندگی ظاهرا با مکاتبه گمرک ایران در ابتدای اردیبهشت ماه انجام شده بود اما بخشنامه جدید وزارت صنعت به استناد مکاتبات مرکز اصناف و بازرگانان و دبیرخانه هیئت نظارت وزارت خانه صادر شده است.

بنا بر دستور العمل مرداد ماه سال 95 وزارت صنعت، واردات و ثبت سفارش لوازم خانگی منوط به اخذ گواهی نمایندگی داخلی می‌باشد. در بخشنامه مربوطه که از دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت به دفتر واردات گمرک ارسال شده بود، آمده است، ضمن ارسال تصویر نامه شماره 60/82194 مورخ 1395/4/8 قائم مقام محترم وزیر در امور تجارت به انضمام چهاربرگ فهرست اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی مجاز دارای گواهی فعالیت نمایندگی شرکت خارجی صادره از سوی مرکز اصناف و امور بازرگانان در خصوص ساماندهی واردات لوازم خانگی در راستای اجرای ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان به آگاهی می رساند، از تاریخ ابلاغ این نامه ثبت سفارش برای واردات کالاهای سرمایه ای گروه لوازم خانگی صرفا توسط نمایندگی های رسمی ارائه کننده خدمات پس از فروش امکانپذیر است. خواهشمند است دستور فرمایید موضوع را جهت رعایت کامل مفاد ماده 4 قانون فوق الذکر به گمرکات اجرایی ابلاغ نمایند. شایان ذکر است ثبت سفارشات قبلی تا این تاریخ مشمول مقررات اخیر نمی گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه