English

شیخ طاهری خبر داد؛

افزایش ۱۰ درصدی قیمت های بلیت قطارها از امروز

عضو هیات مدیره انجمن شرکت های حمل ونقل ریلی ده درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافربری داد.

افزایش 10 درصدی قیمت های  بلیت قطارها از امروز

به گزارش خبر گزاری موج، علیرضاشیخ طاهری » در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی در جمع خبرنگاران افزود: قیمت بلیت قطارهای مسافری آخرین بار در سال 94 در کشور افزایش یافت و با توجه به تورم و رشد هزینه های شرکت های ریلی از جمله دستمزدها و قیمت قطعات و تجهیزات افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری اجتناب ناپذیر بود.

وی با بیان این که شرکت های ایرانی پیشنهاد افزایش 20 درصدی قیمت ها را ارائه داده بودند، اما سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با 10 درصد موافقت کرد، یادآور شد: در نهایت با افزایش 10 درصدی قیمت ها از امروز نرخ جدید بلیت در تمام تمام مسیرهای ریلی اعمال می شود.
رئیس هیات مدیره شرکت سفیر ریل با بیان این که حاشیه سود شرکت های ریلی بسیار اندک است ، اظهارداشت: در صورتی که این افزایش قیمت های اعمال نمی شد، شرکت های ریلی بسیار زیانده می شدند، حتی تراز مالی برخی از شرکت ها منفی می شد. 

شیخ طاهری به متوسط اشغال صندلی قطارهای مسافری در کشور اشاره کرد و گفت: ضریب اشغال صندلی قطارهای مسافری در کشور به طور متوسط کمتر از 70 درصد است و امیدواریم با ارایه خدمات مطلوب به مسافران و افزایش تقاضا شاهد رونق کسب و کار شرکت های ریلی در کشور باشیم.

وی دولت را به بی توجهی به طرح های نوسازی ناوگان شرکت های حمل ونقل ریلی متهم کرد و یادآورشد: در این بخش به خوبی توسعه زیرساخت ها انجام شده اما به توسعه ناوگان ریلی توجه لازم نشده است.
مدیرعامل شرکت بن ریل وابسته به بنیاد مستضعفان افزود: در صنعت حمل ونقل ریلی بخش خصوصی دولت را نشانه گرفته و دولت نیز ناکارآمدی شرکت های ریلی را مطرح می کند در حالی که هر کدام از این بخش ها می توانند با تعامل و همکاری به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

شیخ طاهری خاطرنشان کرد: هم اکنون با وجود تلاش شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از 30 درصد ظرفیت شرکت هایریلی استفاده نمی شود و تا زمانی که نتوانیم از این ظرفیت خالی استفاده کنیم شرکت های متحمل ضرر و زیان می شوند و باید با ارایه طرح های مناسب بازرگانی این ظرفیت را کامل کنیم.
وی افزود: همزمان با ظرفیت سازی باید نوسازی ناوگان حمل ونقل ریلی کشور نیز انجام شود، زیرا هم اکنون متوسط عمر واگن های مسافری کشور 30 سال است، اما متوسط عمر واگن های مسافری شرکت بن ریل حدود 10 سال است و نوسازی ناوگان همچنین یکی از مهم ترین اولویت های این شرکت ریلی در کشور است.
مدیرعامل شرکت بن ریل بر ارائه خدمات مناسب به مسافران تاکید کرد و گفت: برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران این شرکت در سال 2016 طبق قراردادی با راه آهن آلمان ارائه خدمات مسافری را در این بخش مطابق با استانداردهای بین المللی در دستور کار خود قرار داد و با احرای چندین طرح خدماتی پس از دو سال امیدواریم با توجه به مثبت ارزیابی شدن اجرای این طرح بتوانیم امسال گواهینامه های خود را از راه آهن آلمان دریافت کنیم که دراین صورت این شرکت موفق به دریافت رتبه 4 از 5 ستاره خواهد شد.
شیخ طاهری افزود: نوسازی ناوگان مسافری همزمان با اجرای این طرح خدماتی با راه آهن سبب شده متوسط ضریب اشغال صندلی شرکت بن ریل به بیش از 80 درصد برسد و امروز نیز قرارداد خرید یک رام قطار با 10 واگن نو به مبلغ یک هزار میلیارد تومان با واگن سازی پارس به امضا رسید.

وی بیان کرد: هم اکنون بن ریل دارای 131 واگن مسافری است و در چشم انداز اینده این شرکت درصدد است تعداد واگن های مسافری خود را به 200 دستگاه افزایش دهد و برای دستیابی به این هدف در سال حمایت از کالای داخلی، سفارش ساخت 30 دستگاه واگن مسافری در شرکت پلورسبز و واگن سازی پارس در دستورکار شرکت قرار گرفته است.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه