English

اوپک اعلام کرد:

افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز

وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد: کمیته‌ نظارت بر توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز را توصیه خواهد کرد.

افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز

به‌ گزارش خبر گزاری موج، به نقل از پلاتس، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد بود که کمیته‌ نظارت بر توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک که متشکل از شش کشور است، افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز را توصیه خواهد کرد این در حالی است که  وزیر انرژی عربستان سعودی توضیح نداد این افزایش تولید چگونه میان ۲۴ کشوری که در توافق کاهش تولید مشارکت کرده‌اند، تقسیم خواهد شد.

فالح پس از دیدار کمیته که پنج ساعت طول کشید، گفت‌: طبیعتا افزایش تولید به صورت تدریجی صورت خواهد گرفت. کشورهای معدودی می‌توانند به این کار اقدام کنند.  تصور می‌کنم چند هفته‌ طول خواهد کشید تا این حجم اضافی وارد بازار شود؛ بنابراین انتظار ندارم که بازار شوکه شود.

اوپک و ۱۰ کشور تولیدکننده خارج از این سازمان شامل روسیه، سرگرم اجرای توافقی برای محدودیت عرضه به میزان ۱.۸  میلیون بشکه در روز هستند، اما در مواجهه با نگرانی کشورهای مصرف کننده بزرگ نسبت به بالا رفتن بیش از حد قیمت‌ها، عربستان سعودی و روسیه اعلام کرده‌اند محدودیت تولید را برای جبران هر گونه شکاف در عرضه تسهیل خواهند کرد؛ اما ایران با افزایش سهمیه‌های تولید مخالف بوده و اصرار دارد که اعضا نباید سهم بازار کشورهای دیگر را غصب کنند.

فالح در  اظهاراتی را که در ابتدای دیدار کمیته‌ نظارتی داشت، گفت‌: پیش‌بینی می‌کنم  کمبود عرضه به میزان ۱.۷ میلیون بشکه در روز در ماه‌های آینده ایجاد شود و ائتلاف اوپک و غیراوپک برای جلوگیری از افزایش قیمتی که به تقاضا لطمه خواهد زد، باید به این مساله رسیدگی کند.

فالح پیش‌بینی کرد که تقاضا در نیمه دوم سال دو میلیون بشکه در روز بالاتر از نیمه اول خواهد بود. در این بین تولید اوپک و غیر اوپک ۲.۸ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است که یک میلیون بشکه در روز بالاتر از میزانی بود که در ابتدا هدف گذاری شده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه