English

​مدیرعامل بانک صادرات ایران در نهمین سالروز عرضه «وبصادر»:

در سال ٩٨ به سوددهی خواهیم رسید

مدیرعامل بانک صادرات ایران در نشست خبری نهمین سالروز عرضه اولیه سهام این بانک گفت: شفافیت و افشاء حرف اول را در بازار سرمایه میزند و این موضوع برای نظام بانکی اهمیت به مراتب بیشتری دارد.

در سال ٩٨ به سوددهی خواهیم رسید

به گزارش خبرگزاری موج، حجتاله صیدی در آیین گرامیداشت سالروز عرضه اولیه «وبصادر» در جمع خبرنگاران شفافیت مالی را مورد توجه قرار داد و از تلاشهای صورت گرفته برای اعلام به موقع صورتهای مالی میاندورهای بانک به سازمان بورس خبر داد و در توضیح شرایط عمومی اقتصاد کشور و تاثیر آن بر پیشبینیهااز شفافیت شرکت‌ ها گفت: برخی عدم تعادل ها در اقتصاد، پیچیدگی های موجود در نظام بانکی و نااطمینانی حاکم بر گروهی از تیم های اقتصادی، مالی و پولی، امکان پیش بینی دقیق از آینده و لذا شفافیت در سطوح بالاتر افشا را نمی دهد.  
مدیرعامل بانک صادرات ایران در این مراسم در تشریح عملکرد و اهداف موردنظر بانک طی ماه های اخیر، گفت: بر اساس یک برنامه ریزی کوتاه مدت تلاش کردیم نماد بانک باز شود که اسفند ماه سال گذشته نماد بانک باز شد و طبیعی بود که قیمت سهم پس از وقفه چند ماهه با کاهش روبرو باشد.
وی گفت: به دلیل شرایط ساختاری در نظام بانکی مثل نرخ سود سپرده با نااطمینانی های مواجه هستیم.
وی ادامه داد: بحث مطالبات معوق از بنگاه های کلان، خرد و دولت و نیز اشخاص حقیقی از دیگر مشکلات پیش روی بانک ها است که در همین راستا با بدهکاران بزرگ جلسات متعدد گذاشتیم و در حال رسیدن به توافقات خوبی هستیم.
صیدی با بیان اینکه مشکل بانک صادرات ایران مانند بسیاری از بانک های دیگر بیشتر ناشی از عوامل کلان و برون سازمانی بود، تاکید کرد که با یک برنامه مدون در پایان سال گذشته و هفته های آغازین سال جاری در حال عبور از این مشکلات هستیم.
مدیر عامل بانک صادرات ایران تصریح کرد: مهمترین موضوع این است که روند افزایش زیان در بانک صادرات ایران متوقف شده و زیاندهی بانک سیر نزولی پیدا کرده است. در حال حاضر منابع بانک صادرات ایران به ١٥٤ هزار میلیارد تومان و دارایی های آن به بیش از ١٨٠ هزار میلیارد تومان رسیده است.
صیدی مطالبات بانک را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: مطالبه مهمی از دولت داریم که تلاش می کنیم برای تعیین تکلیف آن هم از  ظرفیت های بودجه سال ٩٧ استفاده کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ظرف چند روز آینده صورت های مالی سال ٩٦ را به بورس اوراق بهادار ارائه خواهیم کرد. 
صیدی در ادامه گفت: در بحث افزایش عملیات بانکی و کارمزدها و نیز پتانسیل عملیات ارزی امیدواریم بتوانیم زیان را به سود برسانیم و سال ٩٨ وارد منطقه سود شویم. وی همچنین گفت: قرار است برای مهمترین شرکت زیرمجموعه بانک صادرات ایران که گروه مالی سپهر صادرات است، شرایط پذیرش در بورس را اخذ نماییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی