English

مشاور مدیرعامل سایپا در گفتگو با موج؛

همکاری ایران با شرکت ها کوچکتر در زمان تحریم مشکلات را کاهش می دهد

سعید مدنی گفت: دو شرکت خودروساز فرانسوی شاید سطح همکاری‌ خود در زمان تحریم های آمریکا همچون گذشته کاهش دهند اما همچنان به همکاری خود با خودروسازان ایرانی ادامه می دهند.

همکاری ایران با شرکت ها کوچکتر در زمان تحریم مشکلات را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در هفته اخیر شرکت سیتروئن وابسته به پژو فرانسه اعلام کرد، همکاری خود با خودروسازان ایرانی را به حالت تعلیق درآورده است. این مسئله از آنجا ناشی می شود که شرکت سیتروئن سال گذشته شرکت «اپل» زیرمجموعه جنرال‌موتورز آمریکا را خریداری کرد، به همین دلیل این شرکت فرانسوی برای حفظ شرکت«اپل» به عنوان دارایی خود در آمریکا و فرار از بلوکه شدن دارایی هایش پیش از مهلت شش ماهه آمریکا به شرکت های اروپایی، همکاری خود با ایران را تعلیق کرد.

مشاور مدیرعامل سایپا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اعلام اینکه همکاری خودروسازان فرانسوی در دوره قبلی تحریم ها نیز ادامه داشت گفت: سطح همکاری‌ دو خودروساز فرانسوی در تحریم های سال های 91 نیز پایین آمده بود و خودروسازی پژو ارتباط مستقیم خود را با شرکت های ایرانی قطع کرد، با این حال قطعات مورد نیاز ایران را از طریق پژو چین تامین می شد و شرکت رنو نیز با کاهش همکاری ها به صورت مستقیم با شرکت های ایرانی کار می کرد، در شرایط کنونی نیز این همکاری ها ادامه خواهد یافت.

سعید مدنی با تاکید بر اینکه باید همکاری با شرکت‌های طراحی و مهندسی را توسعه دهیم افزود: شرکت های کوچک کمتر تحت تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران هستند، به همین دلیل شرکت‌های که در زمینه طراحی با خودروسازهای بزرگ دنیا کار می‌کنند، می توانند همکاران خوبی برای ایران باشند، زیرا یکی از استراتژی خودروسازان ایرانی در شرایط کنونی باید طراحی پلتفرم و برندسازی باشد.

او با اشاره به موانع توسعه طراحی پلتفرم خودرو در ایران گفت: دولتی بودن این شرکت‌ها مانع موفقیت آن ها در عرصه برندسازی شده است. به طوری که از سال ۹۰ با شرکت تی.جی.ای چین طراحی خودرو «اس.پی.وان» آغاز شده که و قرار بود، سال ۹۵ تولید شود، اما تغییر مدیریت در خودروسازان ایران باعث تاخیر در اجرای این پروژه شد، با این حال قرار است تا پایان امسال این طرح عملیاتی شود.

مدنی با بیان اینکه اگر تحریم‌ها مشمول شرکت‌های کوچک‌تر شود کار خودروسازان ایرانی سخت می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر زیرساخت صنعت خودرو را داریم و باید تلاش برای ساخت داخل را بیشتر کنیم تا تحریم ها مشکل چندانی ایجاد نکند، ازاین‌رو باید قراردادها را به صورت کوچک‌تر و با شرکت‌های بیشتری انجام دهیم.

مشاور مدیرعامل سایپا درباره تاثیر تحریم های آمریکا بعد از برجام بر صنعت قطعه سازی خودرو گفت: در قطعه سازی باید با شرکت‌های معتبر کار کنند تا قطعات را با فناوری‌های روز تولید کنیم، با این حال محدودیت های تحریمی مشکلات جزئی در این بخش ایجاد خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه