English

در دو ماهه امسال؛

واردات سیگار در دو ماهه ابتدایی سال ۹۷ صفر شد

رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: واردات سیگار در ۲ماه ابتدای امسال به صفر رسید.

 واردات سیگار در دو ماهه ابتدایی سال 97 صفر شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت صنعت، علی اصغر رمزی افزود: واردات سیگار در حالی به صفر رسیده است که در فروردین و اردیبهشت پارسال ۵۰۳ میلیون نخ سیگار به کشور وارد شده بود.

واردات تنباکوی قلیان کاهش ۶۷ درصدی داشته است

وی اضافه کرد: حجم واردات تنباکوی معسل ( قلیان) در ۲ ماهه سال ۱۳۹۶ ، ۲ هزار و ۲۸۸ تن بوده و در ۲ ماه ابتدای امسال به ۷۴۹ تن رسیده که کاهش ۶۷ درصدی داشته است .

رمزی در پاسخ به این سئوال که حجم صادرات در این بخش چقدر است، گفت: صادرات تنباکوی سنتی در دوماهه ابتدایی سال ۱۳۹۶ برابر با ۸۵۰ کیلو گرم بود که در دو ماه ابتدایی امسال به ۳۸ هزار و ۶۰ کیلوگرم رسید که افزایشی معادل ۴۳۷۷ درصدی را نشان می دهد. صادرات تنباکوی معسل ( قلیان) نیز از ۱۳ هزار و ۴۸۲ کیلو گرم در دو ماه ابتدایی سال ۱۳۹۶ به ۳۳ هزار و ۶۴۰ کیلو گرم رسیده که رشدی برابر با ۱۴۹ درصد را نشان می دهد.

سیگار

وی علت این تغییرات عمده در واردات و صادرات را اجرایی کردن تبصره ۳ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنجم توسعه کشور در ۴ سال اخیر دانست و توضیح داد: این تبصره دولت را مکلف کرده بود تا واردات سیگار را با همان برند اصلی تبدیل به تولید داخلی کند و با پیگیری‌های مستمر این مرکز برای اجرای این تکلیف قانونی، واردات سیگار کشور که در سال ۱۳۹۴ معادل ۱۶ میلیاردو ۴۰۰ میلیون نخ بود با راه اندازی کارخانه های جدید و یا تکمیل ظرفیت کارخانه های موجود و تبدیل واردات به تولید داخل به ۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون نخ در سال ۱۳۹۶ رسید و برنامه سال ۱۳۹۷ نیز رساندن این میزان به حداقل ممکن و صفر شدن آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه