English

آخوندی:

سیستم تعزیراتی دیگر کارآمد نیست

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادسازی قیمت ها در سایه رقابت اجرا می شود، گفت: قیمت ها با رقابت کنترل می شود و سیستم تعزیراتی دیگر کارآمد نیست.

سیستم تعزیراتی دیگر کارآمد نیست

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر راه و شهرسازی امروز یک شنبه 9 اردیبهشت در حاشیه نشست هم اندیشی تشکل‌های بخش خصوصی حوزه راه و مسکن با مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه ای با تشکل های حمل و نقلی و حوزه مسکن داشتیم که جلسه خوبی بود و حرفه‌ورزان مختلف مسائل را در حوزه های حمل و نقل و مسکن و شهرسازی مطرح کردند؛ در این میان با توجه به مبنایی که ما داریم، موضوع این هم اندیشی بحث و بررسی بزرگ شدن نقش بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی است.

منظور از بزرگ شدن لزوما اندازه اقتصادی شرکت ها نیست

وی ادامه داد: منظور از بزرگ شدن لزوما اندازه اقتصادی شرکت ها نیست، بلکه این بخش در فرآیند تصمیم سازی شراکت داده شود.

عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی

باید به حاکمیت قانون احترام بگذاریم

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید به حاکمیت قانون احترام بگذاریم، گفت: بحث دیگر در این زمینه، تجاری سازی فعالیت‌ها است. سیاست یارانه شکست خورده است، منظور من از خصوصی سازی، تجاری سازی است؛ به این معنا که باید عرضه کننده کالا و خدمت، قیمت را بهینه کند و آن را در بازار آزاد به فروش برساند. به تمام معاونت های وزارت راه و شهرسازی دستور دادیم تا فرآیند تجاری سازی را بررسی کنند.

وی درباره آزادسازی قیمت ها گفت: در برابر آزادسازی مقاومت زیادی شده است؛ یکی از مقاومت‌کنندگان نیز همین صدا و سیمایی ها هستند که سریعا در بحث آزادسازی، بدل آن را پیاده می کنند؛ بنابراین نمی شود بگوییم که باید خصوصی انجام شود ولی آزادسازی را نادیده گرفت.

با رقابت، قیمت ها پایین می آید 

آخوندی اظهار داشت: بحث دیگری که برای من مهم است، بحث رقابت است. با رقابت، قیمت ها پایین می آید نه با سیستم تعزیراتی. ما به رقابت اعتقاد داریم.

وزیر راه و شهرسازی یکی از مهمترین حوزه های این وزارت را پیگیری موضوع ریلی عنوان و تصریح کرد: در حوزه ریلی بحث اتصال شبکه های ریلی موجود به چشمه های بار را پیگیری کرده ایم. بحث دیگر رفع گلوگاه های ما در محدودیت شبکه است که در حال ۲، ۳ و یا ۴ خطه شدن هستند. همچنین اساسنامه شرکت حمل و نقل حومه ای را به هیات وزیران تقدیم کرده ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه