English

کرباسیان در مجلس؛

دلار ۴۲۰۰ تومانی از التهابات جلوگیری کرد

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: یکی از این سیاست‌ها تعیین نرخ ارزان بود که از التهابات جلوگیری کرد و در واقع مبلغ 4200 تومان تصمیمی بود که براساس مباحث کارشناسی تعیین شد و از التهابات جلوگیری کرد. بر این اساس قیمت‌ کالاهای اساسی ثابت می‌ماند.

دلار 4200 تومانی از التهابات جلوگیری کرد

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر امور اقتصاد و دارایی امروز یک شنبه 2 اردیبهشت با حضور در مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی امروز یکشنبه (2 اردیبهشت ماه 97) در جریان سئوال امیر خجسته نماینده همدان از وی اظهارداشت: سوالی که مطرح شد مربوط به سال 95 است اما از آنجایی که موضوع مسئولیت پذیری مورد تأکید دولت دوازدهم است در این رابطه توضیح می‌دهم.

در حال حاضر التهابات ارزی سال 95 را نداریم

وی افزود: یکی از سوالات در رابطه با التهابات ارزی در دی‌ماه 95 بود باید در این رابطه بگویم ما اکنون و در حال حاضر التهابات ارزی سال 95 را نداریم.

وزیر اقتصاد و دارایی با تشریح مسائل ارزی کنونی خاطرنشان کرد: 12 روز گذشته رئیس بانک مرکزی گزارشی درباره ریشه‌ها و پیشنهادات جدید دولت درباره مسائل ارزی ارائه کرد و ضمن آن رئیس مجلس هم به نکاتی اشاره کرد.

وی با اشاره به سیاست‌های ارزی دولت در بازارهای پول و سرمایه عنوان کرد که پس از جلسه سیف درصحن علنی مجلس و توضیحات وی در هفته گذشته هم رهبر معظم انقلاب به ریشه‌ها و التهابات ارزی در کشور اشاره کردند.

کرباسیان همچنین به سیاست‌های ارزی ابلاغ شده از سوی دولت نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این سیاست‌ها تعیین نرخ ارزان بود که از التهابات جلوگیری کرد و در واقع مبلغ 4200 تومان تصمیمی بود که براساس مباحث کارشناسی تعیین شد و از التهابات جلوگیری کرد. بر این اساس قیمت‌ کالاهای اساسی ثابت می‌ماند.

 سپرده ارزی را هم به رسمیت شناختیم

وزیر اقتصاد و دارایی اظهارداشت: ما در سیاست‌های ابلاغی دولت سپرده ارزی را هم به رسمیت شناختیم که البته از سال 91 تصویب شده بود.

وی ادامه داد: همانطور که رئیس جمهور روز گذشته اشاره کرد این سیاست اقدام پیش‌دستانه و مناسبی برای تصمیماتی است که ممکن است آمریکا در اردیبهشت‌ماه امسال داشته باشد.

مسعود کرباسیان

کرباسیان سیاست‌های ارزی ابلاغی دولت را سبب جلوگیری از قاچاق کالا و ارز خواند و گفت: یکی از اقدامات موثر دولت در این زمینه جلوگیری از خروج سرمایه بود. همچنین در این راستا صرافی‌ها ساماندهی شده و مکانیزم همکاری این صرافی‌ها با بانک مرکزی هم در حال انجام است.

سفته‌بازی‌ها را دنبال می‌کنیم

وی همچنین یادآور شد: قطعاً در سیاست‌های ناظر سفته‌بازی‌ها را هم دنبال می‌کنیم.

کرباسیان با اشاره به سوال دوم خجسته درباره علت ورود بانک‌ها و موسسات مالی بر عرصه مسکن خاطرنشان کرد: قطعاً بهبود فضای کسب و کار زمانی صورت می‌گیرد که ساختارهای مالی سامان یابد. در سیاست‌هایی که دولت یازدهم و دوازدهم دنبال کرد تعیین شده بود که اموال و مازاد دارایی‌های غیرمرتبط بانک‌ها فروخته شود.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: خوشبختانه فرصتی فراهم شده است که سه‌شنبه هفته جاری گزارش ریز مواد 15 و 16 این سیاست را تشریح کنیم.

کرباسیان ادامه داد: قانون‌گذار به صراحت گفته است که بانک‌ها و موسسات مالی نمی‌توانند در معاملات مسکن بجز چند مورد مشخص از بانک‌ها وارد شوند.

وزیر اقتصاد و دارایی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد که در دولت دوازدهم 30 هزار میلیارد ریال از بانک‌های خصوصی فروش داشته‌اند. 100 هزار میلیارد ریال هم مالیات اضافه و برگ تشخیصی برای اینها در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی