English

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛

۱۲۲ واگن تخته از طریق راه آهن آستارا به کشور وارد شد

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: هفت هزار و 600 تن تخته ام.دی.اف و نراد با 122 واگن قطار از جمهوری آذربایجان و روسیه طی 20 روز گذشته به بارانداز راه آهن آستارا در غرب استان گیلان وارد و تخلیه شده است.

122 واگن تخته از طریق راه آهن آستارا به کشور وارد شد

به گزارش خبرگزاری موج، حسین عاشوری گفت: 122 واگن تخته از طریق راه آهن آستارا به کشور وارد شد.

وی در بازدید از تخلیه بار قطار در بارانداز راه آهن آستارای استان گیلان افزود: بیشتر این کالاها به عراق حمل شده و هفته آینده اولین محموله از بارانداز راه آهن آستارا به روسیه حمل و صادر خواهد شد و آستارا در آینده به واسطه این خط ریلی، یکی از مراکز مهم صادرات و واردات خواهد بود.
حسین عاشوری افزود: پنج شرکت ایرانی و یک شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در ساخت انبارهای بارانداز اعلام آمادگی کرده اند و طرح های آنها، توسط مسئولان راه آهن ایران و جمهوری آذربایجان در حال بررسی است.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 1395 به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی متعهد شده بودند و سال گذشته با تحقق آن، قطارهای جمهوری آذربایجان و روسیه، عبور آزمایشی خود را از این مسیر تجربه کردند و در آینده با اتصال آن به راه آهن رشت - قزوین، کریدور ریلی شمال - جنوب ایران فعال خواهد شد.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خاکی و 15 کیلومتر مرز آبی دارد و گمرک این شهرستان از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی