English

مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران

اقتصاد مقاومتی اقتصادی ریاضتی نیست/ قاچاق و رانت مانع اصلی اقتصاد مقاومتی

مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران گفت: سالانه 120 هزار تن گوشت وارد کشور می شود، در صورتی که زنجیره تولید این محصول در کشور ما میان واحدهای کوچک و خرد ایجاد شود این کسری تامین می‌شود.

اقتصاد مقاومتی اقتصادی ریاضتی نیست/ قاچاق و رانت مانع اصلی اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پیشنهاد ما در اقتصاد مقاومتی الگوسازی در تولید محصولات استراتژیک و ضروری در کشور است افزود: اولین اقدامی که باید صورت گیرد، ریل‌گذاری اقتصاد مقاومتی به شکل درست است چرا که اقتصاد مقاومتی اقتصادی ریاضتی نیست.

سردار مجید خراسانی با اشاره به اینکه قاچاق و رانت موجود در اقتصاد کشور نیز یکی از موانع رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است توضیح داد: اقتصاد مانند یک کشتی است که در دریا شناور است و باید بتواند خود را در مقابل تکانه‌های در واقع دریا محافظت کند؛ اگر بانک ها با اقتصاد مقاومتی همراه نباشند مانند سوراخی در بدنه کشتی است و نمی‌تواند به مسیر مورد نظر برسد.

مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران با اشاره به اینکه باید با فساد ، رانت خواری و قاچاق کالا برخورد شود تصریح کرد:یکی از آسیب‌ها که در تولید محصولات اساسی و استراتژیک به آن توجه شود ایجاد زنجیره‌های تامین است؛ طراحی زنجیره کامل تامین و تولید در تمامی حوزه‌ها ضروری است.

به گفته وی ایجاد نهادهای تسهیلگر برای اداره زنجیره‌های تامین و تولید در اقتصاد مقاومتی خالی است چرا که تولید محصولات کشاورزی یکی از اولویت‌های اصلی اقتصاد مقاومتی به حساب می‌آید که در این ارتباط اهمیت تولید محصولات اساسی در اولویت است.

وی همچنین با اشاره به ارائه پینشهاداتی به وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد زنجیره تولید در تولید محصولات پروتئینی  پرداخت وگفت: سالانه 120 هزار تن گوشت قرمز از خارج از کشور وارد می‌شود که در صورتی که زنجیره تولید این محصول در کشور ما میان واحدهای کوچک و خرد ایجاد شود این کسری تامین می‌شود.

همچننین براین اساس مواد اولیه تولید در اختیار دامداران قرار می‌گیرد و بعد از 9 ماه پرواربندی در دامداری کوچک و خرد 5 تا 50 رأسی که زنجیره‌های تولید را ندارند این محصولات از آنها خریداری می‌شود و برای تحقق این امر سازمان دامپزشکی با نظارت خود همکاری لازم را دارد و حتی محصولات دامداران بیمه می‌شوند.

وی ادامه داد: با طراحی زنجیره تولید گوشت قرمز در کشور ما و پررنگ کردن نقش مردم در تولید این محصولات در واقع شرایط تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور فراهم می‌شود و در طول چند سال می‌توانیم 120 هزار تن کسری گوشت قرمز کشورمان را به طور کامل و با مشارکت مردم تامین کنیم و از واردات آن جلوگیری به عمل آوریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه