English

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به موج؛

قیمت هرکیلوگرم شکر ۲ هزار و ۷۲۲ تومان / تولید ۸ میلیون و ۱۰۰ هزارتن چغندر قند در کشور

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی گفت: ما در تولید شکر به خوداتکایی 84 درصدی رسیدیم و با توجه به شرایط موجود در سال 97، نیازی به واردات شکر نداریم.

قیمت  هرکیلوگرم شکر 2 هزار و 722 تومان / تولید 8 میلیون و 100 هزارتن چغندر قند در کشور

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری موج به دزفول، مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت شکر در آبان ماه 2هزارو 722 تومان تومان اعلام شد بیان کرد: گردش مالی چغندرقند در کشور را سالانه ۲۵۰۰ میلیارد تومان است.

علیرضا یزدانی  با اشاره به اینکه کارخانجات قند به دلیل مابه التفاوت قیمت شکر، از دولت مطالباتی دارند پرداخت و گفت: قیمت شکر باید توسط دولت در خردادماه اعلام می شد اما با چندماه تاخیر در آبان اعلام شد و همین مسائل باعث شد کارخانجات نتوانند شکر تولیدی خود را بفروشند و طلب چغندرکاران را بدهند.

وی تصریح کرد: براساس آخرین آمار ارائه شده، تاکنون کارخانجات 50 درصد مطالبات چغندرکاران را پرداخت کرده اند و امیدواریم مابقی مطالبات آنها با توجه به افزایش تقاضا برای مصرف شکر در ایام عید و پس از آن، به زودی تسویه شود.

به گفته این مسوول امسال  بیش از 8 میلیون و 100 هزارتن چغندر قند در کشور تولید شد که با احتساب شکر تولیدی از نیشکر میزان شکر تولیدی در کشور به یک میلیون و 950 هزارتن رسید.

نیازی به واردات شکر نیست

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به رکورد تولید چغندر قند در کشورادامه داد: ما در تولید شکر به خوداتکایی 84 درصدی رسیدیم و با توجه به شرایط موجود در سال 97، نیازی به واردات شکر نداریم.

همچنین طی دو الی سه سال آینده با احداث کارخانجات جدید کشور در زمینه تولید شکر به خوداتکایی 100 درصدی برسد.

یزدانی در بخش دیگری از سخنان خود یاد آور شد: با پیگیری های انجام شده کارخانه قند دزفول راه اندازی و وارد چرخه تولید شده است و امیدواریم کارخانه قند اهواز نیز در آینده ای نزدیک وارد چرخه تولید شود تا دیگر ما دغدغه حمل و نقل محصول استان خوزستان را به دیگر استانها به منظور فرآوری نداشته باشیم.

وی ظرفیت کشت پاییزه چغندر قند در استان خوزستان را بیش از 80 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: در گذشته حدود 19 استان کشور تولید چغندر بهاره را در دستور کار داشتند که به دلیل بحران آب سطح زیر کشت بهاره این محصول به شدت کاهش یافته است.

9 استان دیگر هم کشت پاییزه را آغاز کرده اند که این کشت در استان هایی مانند فارس، اصفهان، کرمانشاه، گلستان، خراسان رضوی و دشت مغان اردبیل آغاز شده  و پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و 100 هزارتن چغندر قند پاییزه در کشور تولید شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی