English

آخرین خبرها از دومین روز سقوط هواپیمای ATR۷۲ شرکت آسمان تهران- یاسوج / لکه سیاهی محل وقوع حادثه نبود

لکه سیاه دیده شده در شرق دنا محل وقوع حادثه نبود و جستجو برای کشف لاشه هواپیما تهران یاسوج ادامه دارد.

آخرین خبرها از دومین روز سقوط هواپیمای ATR72 شرکت آسمان تهران- یاسوج / لکه سیاهی محل وقوع حادثه نبود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج،هواپیمای ATR72 شرکت آسمان به شماره پروازی 3704 که قرار بود روز گذشته تهران به را به مقصد یاسوج ترک کند، در منطقه دناکوه سمیرم سقوط کرد.

مشروح روز سانحه هواپیمای ATR72 شرکت آسمان را اینجا بخوانید.

15:30

تمام عکس‌های هوایی دریافت شده توسط پهپادها که بالغ بر ۱۵۰۰ قطعه عکس است تبدیل به نقشه هوایی شده است تا در جلسه‌ بعدی ستاد بحران مدیریت که با حضور سردار صدا از سرداران سپاه برگزار می‌شود، بررسی شود تا درباره چگونگی ادامه جستجوی هواپیمای سانحه دیده بر اساس نقشه‌های هوایی دریافت شده تصمیم‌گیری شود.

یاسوج.jpg2

14:57

بالگردها همچنان در حال گشت‌زنی بر فراز منطقه احتمالی سقوط هستند ولی هنوز لاشه یا محل سقوط هواپیما مشاهده نشده است؛ برخی از امدادگران از احتمال پوشیده شدن محل سقوط به دلیل بارش برف خبر دادند.

14:36

بنا بر اعلام معاون نظارت و بازرسی رئیس کل دادگستری استان اصفهان، تیمی از دادگستری اصفهان در پادنا مستقر شده است، به گفته محمدحسین آقایی با تشکیل پرونده قضایی این حادثه تحقیقات مقدماتی از شاهدان عینی محلی، نماینده هواپیمایی جمهوری اسلامی، کارشناس حوادث هوایی و نماینده شرکت هواپیمایی آسمان توسط بازپرس ویژه انجام شده است.

14:39

لکه سیاه دیده شده در اطراف کوه دنا محل وقوع حادثه نبود.

14:35

 معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد:احتمال پوشیده شدن لاشه هواپیما بر اثر بارش ها بعید نیست.

14:30

هواشناسی اعلام کرده است که فردا ۳شنبه تنها فرصت جستجوی امدادگران برای پیدا کردن لاشه هواپیمای ATR72 در روز های آتی خواهد بود و برف و کولاک دوباره در منطقه آغاز خواهد شد و بارش برف در ارتفاعات منطقه تا ۱۰ روز آینده بیش از ۱ متر خواهد شد و اگر امدادگران تا فردا موفق به پیدا کردن هواپیما نشوند ؛ با توجه به مدفون شدن هواپیما زیر برف بعید است بشود براحتی هواپیما را پیدا کرد.

14:02

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: پس از سقوط هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان، مکاتباتی با فرانسوی‌ها برای بررسی علل دقیق این حادثه که به ایران بیایند، صورت گرفت و اعلام شد که از سوی آن‌ها یک تیم هفت نفره به ایران می‌آید و امشب (دوشنبه) به ایران می‌رسند.

13:40

شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس گفت: در حال بررسی اخبار منتشر شده درباره پیدا شدن لاشه هواپیما هستیم فعلاً نمی‌توانم این خبر را تأیید کنم.

13:37

کریمی معاون امداد و نجات هلال احمر اصفهان و فرمانده میدان حادثه سقوط هواپیما گفت: بالگرد به منطقه‌ای که ادعا شده لاشه وجود دارد، اعزام شد.

13:36

مؤمنی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان اظهار کرد: اخبار منتشر شده درباره پیدا شدن لاشه هواپیما در محدوده نقل و دنگزلوی پادنا صرفاً مشاهدات یک نفر بوده و قطعی نیست.

13:32

خبر ها مبنی بر آن است که لاشه هواپیما تهران یاسوج پیدا شد.

13:03

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد:سازمان هواپیمایی با بخش‌های عملیاتی مرتبط جهت استفاده از پهبادهای نظامی نیز هماهنگی‌های لازم را انجام داده که به محض صدور مجوز از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

یاسوج1

12:43

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در ارتباط با علت احتمالی سقوط هواپیما تهران یاسوج هواپیمایی آسمان گفت:به نظر می‌رسد بر اساس این فرضیه با وجود ابرهای متراکم بر روی دنا و اطراف آن خلبان خواسته از این دره (uشکل) بگذرد، اما درگیر ابرها شده است.

12:39

شرکت هواپیماسازی ایتالیایی-فرانسوی «ای تی آر» با انتشار بیانیه ای از حادثه سقوط هواپیمای 200-72 ای تی آر شرکت هواپیمایی آسمان که صبح دیروز (یکشنبه) با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی از تهران عازم یاسوج بود، ابراز تاسف کرد.

12:35

مهرعلیزاده استاندار اصفهان مطرح کرد:پهپادهای متعددی در حال تصویربرداری از محدوده‌های مورد نظر هستند که البته به دلیل مه‌آلودی هوا امکان تصویربرداری پهبادها از محل سقوط هواپیما وجود ندارد.

12:31

وزیر راه  و شهرسازی گفت: کوهنوردان فاتح اورست به عملیات جستجوی هواپیمای مسافربری می پیوندند.

12:22

جهانبین، مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با اعلام کندی در عملیات جستجو برای کشف لاشه هواپیما تهران یاسوج گفت:محل مشخص شده سقوط هواپیما در ارتفاع بالای ۳۷۰۰ متری است. تیم تخصصی این محل را در محدوده ای به وسعت حدود ۲۰ کیلومتر مشخص کرده است. 

وی ادامه داد:متاسفانه به علت اینکه تراکم ابر در ارتفاعات زیاد است و باد شدیدی نیز در منطقه می وزرد، بالگردها نمی توانند در ارتفاع بالایی پرواز کنند. سه پهباد تصویربردار نیز در منطقه حضور دارد اما جستجو به کندی انجام می شود.

طبق گفته کارشناسان احتمال سقوط هواپیما در محدوده مشخص شده زیاد است.

11:49

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی در تشریح آخرین جزئیات جست‌وجوی لاشه هواپیمای سانحه‌دیده آسمان در کوه‌های دنا، اظهار داشت: هنوز جست‌وجوی تیم‌ها به نتیجه نرسیده است. تا ساعت ۵ صبح امروز منطقه را رصد کردیم و به ۳ گزینه رسیدیم؛ از ساعت ۶ صبح با حرکت پهپاد‌ها و همچنین جست‌وجوی ۲۰۰ نفر از کوهنوردان در مناطق اطراف عملیات جست‌وجو آغاز شده است.

به گفته شرفی در شرایط نامساعد جوی اگر امکان جست‌وجو از طریق کوهنوردان و هلی‌کوپتر‌ها فراهم نبود فقط پهپاد‌ها عملیات جست‌وجو را انجام می‌دهند؛ اما هنوز هیچ یک از تیم‌های زمینی، هلی‌کوپتری و پهپادی در ارتباط با اینکه اثری از لاشه هواپیما یافته باشند به ما اعلام نکرده‌اند.

11:38

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویر احمد گفت: پنج نقطه که اطلاعات آن از قبل داده شد جستجو شد ولی هیچ اثری از سقوط هواپیما نبود.

11:37

مدیرعامل اسبق شرکت فرودگاه‌های کشور گفت:فرودگاه یاسوج قابلیت نصب رادار را ندارد. خرید رادار برای فرودگاه‌های کوچک صرفه اقتصادی ندارد.

11:32

مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج گفت: طبق بررسی و جست‌وجوی تیم کوهنوردی شهرداری یاسوج هواپیما در قله نغل سقوط نکرده است.

11:22

معاون استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: یکی از پهپادها محدوده جدید احتمالی از سقوط هواپیمای تهران یاسوج را در روستای نغول در منطقه پازن پیر از توابع سمیرم شناسایی کرد.

امداد

 

احتمال ادامه دار شدن عملیات جستجو تا فردا

10:55

نماینده مردم دنا با بیان اینکه سه نقطه را برای کشف لاشه هواپیما مشخص کرده‌ایم، گفت: تمام امکانات جست و جو و پشتیبانی برای پیدا کردن هواپیمای‌ ای.تی.ار72 بسیج شده‌اند و از صبح امروز پرواز‌های پهپاد در حال انجام هستند.

غلام محمد زارعی ادامه داد: متاسفانه هنوز هیچ ردی از لاشه هواپیما یافت نشده است. این سه نقطه در طول چند کیلومتری از هم قرار دارند و باید تمام شیار‌های پوشیده از برف هم بررسی شود.

نماینده مردم دنا اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل این است که برف تمام منطقه را پوشانده است و کشف لاشه هواپیما در این شرایط بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه هم اکنون شرایط آب و هوایی برای انجام عملیات جست وجو مساعد است، ادامه داد: خوشبختانه بارش برف و باران متوقف شده است و می‌توان در شرایط بهتری عملیات جست جو را انجام داد.

زارعی گفت: ممکن است عملیات جست وجو تا فردا هم ادامه داشته باشد.

10:46

نماینده مردم دنا خبر داد:پروازهای پهپاد از صبح امروز برای کشف لاشه هواپیما در حال انجام است. سه نقطه احتمالی برای کشف لاشه هواپیما مشخص شده اما مشکل این است که تمام مناطق زیر برف رفته است.

10:36

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: اگر کارخانه سازنده درخواست کند در آنجا خوانده شود امکان انتقال آن هست.

10:19

 

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت:هم اکنون ۵۰۰ نیروی امدادی و مردمی در محل احتمالی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج حضور دارند و عملیات جست‌وجو را انجام می‌دهند.

9:59

دقایقی پیش عباس آخوندی مه‌آبادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور وارد یاسوج شد، وزیر راه و شهرسازی برای رسیدگی به حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، به محل حادثه سفر خواهد کرد و از نزدیک در جریان امور قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه