English

وزیر صنعت معدن تجارت

تعرفه واردات خودروهای خارجی تغییر نکرده است

شریعتمداری گفت: تعرفه واردات خودروهای خارجی همان تعرفه میشین است که هیات وزیران تصویب کرده و رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری تغییری در آن ایجاد نکرده است.

تعرفه واردات خودروهای خارجی تغییر نکرده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در حاشیه نشست استانداران که در وزارت کشور در حال برگزاری است، محمد شریعتمداری در ابتدا با اشاره به راهپیمایی روز 22 بهمن گفت:راهپیمایی روز گذشته نشان داد وحدت ملی بین همه مردم با همه سلایق وجود دارد و تا کنون حمایت مردمی پشتوانه انقلاب بوده است. 

وی درباره جلسه امروز که با استانداران برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه قبلی مشترک وزرا با استانداران کارگروهی تعریف شد تحت عنوان کارگروه تولید که مسئولیت آن با وزیر صنعت است. در هفته های پیشین وزرای عضو نمایندگانی به کارگروه معرفی کردند و با مشارکت استانداران بسته ای تحت عنوان حمایت از تولید به ویژه برای متلطق کمتر توسعه یافته پیشنهاد شد. 

وزیر صنعت ادامه داد: ما بسته را بررسی کردیم و قرار شد نتیجه نهایی فردا برای کسب تایید رئیس جمهور، به ایشان تقدیم شود. یک بخشی از مطالب مطرح شده امروز در مورد نحوه عملکرد نظام بانکی در خصوص فعالیت واحدهای تولیدی بود. 

شریعتمداری تصریح کرد: تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه نظام بانکی کشور از دیگر مسایل امروز بود تا از این طریق امکان ارائه اعتبار به سیستم های تولیدی بهتر فراهم شود. همچنین بر نرخ سود تسهیلات اعطایی برای حمایت از فعالیت تولیدی و سرمایه گذاری با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته تاکید شد. در مورد وثایق مورد نیاز واحدهای تولیدی در نظام بانکی و بحث تحدید ارزیابی وثایق موجود در نزد سیستم بانکی هم مباحثی طرح گردید و مورد برسی قرار گرفت.  

وی افزود: در حوزه تفویض اختیارات بیشتر هم قرار شد اختیارات قبلی بررسی شود و اختیارات جدید پیشنهاد شود تا فردا با ارایه به رییس جمهور آماده شود. 

شریعتمداری در پاسخ به سوالی در مورد تغییر نرخ تعرفه واردات خودرو به کشور گفت: با توجه به اینکه تغییر در نظام تعرفه های گمرکی بازتاب هایی در جامعه ایجاد می کند، کاهش یا افزایش آن تنها با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مقدور نیست. لذا در حال حاضر تعرفه های واردات خودروهای خارجی همان تعرفه های قبلی خواهد و تغییری نکرده است. 

وی خاطر نشان کرد: خودروهایی هم که اکنون در گمرک منتظر ترخیص هستند با تعرفه قبلی که مصوب هیات وزیران است ترخیص می شوند. 

وزیر صنعت در مورد انتقال صندوق ضمانت صادرات بیان کرد: این صندوق حاکمیتی است و قابل انتقال به بخش خصوصی نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه