English

طبق جدیدترین آمار بانک مرکزی؛

نقدینگی آذر ماه ۱۵.۳ درصد افزایش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی نقدینگی آذر ماه نسبت به آذرماه سال گذشته با ۱۵.۳ درصد افزایش به هزار و ۴۴۵ هزار میلیارد تومان رسید.

نقدینگی آذر ماه 15.3 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آمار بانک مرکزی، از این میزان نقدینگی، سهم پول ۱۶۳ هزار میلیارد تومان و سهم شبه پول هزار و ۹۰ هزار میلیارد تومان است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی نقدینگی در آذر ماه ۹۶ نسبت به آذر ماه ۹۵، ۲۲ درصد و در آذر ماه ۹۶ نسبت به اسفند ۹۵، ۱۵.۳ درصد افزایش داشته است.

آمار جدید بانک مرکزی همچنین نشان می دهد که میزان دارایی‌های خارجی در آذرماه ۱۳۹۶ به ۶۰۶ هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم نسبت به آذرماه ۹۵، ۱۷.۷ درصد رشد و در آذر ۹۶ نسبت به اسفند ۹۵، ۱۳.۵ درصد رشد داشته است؛ در عین حال بدهی بخش دولتی در آذرماه به ۲۵۵ هزار میلیارد رسیده که نسبت به آذر ۹۵ به ۲۱.۸ درصد و آذر ۹۶ تا اسفند ۹۵، ۱۶.۱ درصد رشد داشته است. در این میان سهم بدهی دولت ۲۲۷ هزار میلیارد تومان بوده و بدهی شرکت‌ها و مؤسسات دولتی به ۲۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

نقدینگی آذر ماه

میزان اسکناس و مسکوک نیز در آذر ۹۶ به ۵۳ هزار میلیارد تومان رسید

میزان اسکناس و مسکوک نیز در آذر ۹۶ به ۵۳ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد. سهم اسکناس و مسکوک در دست اشخاص از این رقم، ۳۴ هزار میلیارد تومان و سهم اسکناس و مسکوک نزد بانک‌ها ۱۱ هزار میلیارد تومان و سهم اسکناس و مسکوک نزد بانک مرکزی ۷ هزار میلیارد تومان بوده است. در عین حال، میزان بدهی‌های ارزی در پایان آذرماه به ۱۷۸ هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به آذر ۹۵، ۲۲.۹ درصد رشد داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه