English

شریعتمداری:

عمق بخشیدن به ساخت داخل از اهداف طرح جایگزینی خودروهای فرسوده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عمق بخشیدن به ساخت داخل از اهداف طرح کلید به کلید است و امکان تولید داخلی کردن موتور گیربکس با اجرای این طرح دوباره فراهم می شود.

عمق بخشیدن به ساخت داخل از اهداف طرح جایگزینی خودروهای فرسوده است

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر صنعت معدم و تجارت با حضور در همایش طرح های نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به طرح کلید به کلید (جایگزینی خودروهای فرسوده) افزود: این طرح خودروسازهای کشور را کاملاً متحول می کند و در یک شرایط مطلوب تری برای ارتباط با شرکای خارجی خود قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه امکان تولید داخل کردن موتور گیربکس با اجرای این طرح دوباره فراهم می شود، یادآور شد: این امکان در گذشته وجود داشت و شرکت‌هایی در این زمینه فعال بودند که با اجرای ابر طرح جایگزینی خودروهای فرسوده شرایطی فراهم می شود تا کار موتورسازی در داخل کشور انجام شود.
شریعتمداری عمق بخشیدن به ساخت داخل را از اهداف طرح کلید به کلید دانست و تصریح کرد: رفاه رانندگان، ایمنی جاده‌ها، کاهش آلایندگی در شهرها به خصوص کلان شهرها از اهداف مهم گنجانده شده در طرح است. در موضوع رفع ریزگردها (ذرات معلق در هوا) نیز اجرای این طرح اثرات مثبتی به دنبال دارد.

عمق بخشیدن به ساخت داخل

خودروسازها طرح‌های خود را برای بررسی به معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت می دهند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه بخش قابل ملاحظه ای از محصولات طرح دارای استاندارد اجباری است، گفت: سازمان ملی استاندارد وظیفه و مسئولیت کنترل استاندارد محصولات تولید داخلی و وارداتی را بر عهده دارد. از سوی دیگر خودروسازها طرح‌های خود را برای بررسی به معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت می دهند.
شریعتمداری در پایان گفت: همه مشارکت کنندگان در این ابر پروژه باید خودروهایی را به بازار داخلی عرضه کنند که همزمان در سیستم حمل و نقل اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی