English

در صحن علنی مجلس؛

دریافت مالیات از خودروهای وارداتی ۹۵ و ۹۶ تصویب شد

نمایندگان مصوب کردند دولت مالیات ویژه‌ای از واردات خودرو در سال ۹۵ و ۹۶ دریافت و به اشتغال اختصاص دهد.

دریافت مالیات از خودروهای وارداتی 95 و 96 تصویب شد

به گزارش خبرگزاری موج، لایحه دریافت مالیات از خوردوهای وارداتی سال 95 و 96 در صحن علنی مجلس به تصوب رسید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 16 بهمن) قوه مقننه و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 کل کشور با 163 رای موافق، 56 رای مخالف، 7 رای ممتنع از مجموع 242 نماینده در صحن علنی پارلمان  با الحاق یک بند به تبصره 6 این لایحه موافقت کردند.

طبق بند الحاقی 11 به تبصره 6 این لایحه دولت موظف شد 60 درصد از سود حاصل از واردات خودرو در سال 95 و 96 را به عنوان مالیات ویژه از دریافت کنندگان خودرو، دریافت و پس از واریز به خزانه صددرصد آن را صرف حمایت از تولید و اشتغال نماید.

محمد دهقان نماینده چناران در مجلس که این پیشنهاد را ارائه کرده بود در تشریح این پیشنهاد گفت: دو سال گذشته رانت بزرگی برای واردکنندگان خودرو  ایجاد و به آنها اجازه داده شد که ثبت سفارهای بزرگی را انجام دهند.

پس از بسته شدن ثبت سفارش‌ها تعرفه‌گذاری انجام شد 

وی با بیان اینکه پس از ثبت سفارش‌ها، ثبت سفارشها بسته شد ادامه داد: پس از بسته شدن ثبت سفارش‌ها تعرفه‌گذاری انجام شد که از این طریق برخی از وارد کنندگان به سودهای چند هزار میلیاردی دست پیدا کردند البته در این مسیر گران شدن دلار نیز بی‌ تاثیر نبود.

افرادی هستند که با رانت شبانه صاحب هزاران میلیارد تومان پول می‌شوند

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در موافقت با این پیشنهاد گفت: عده خاصی ثبت سفارش را در ساعات خاصی انجام می‌دهند چون نمایندگی هستند و افرادی هستند که با رانت شبانه صاحب هزاران میلیارد تومان پول می‌شوند.

دریافت مالیات از خودروهای وارداتی

وی ادامه داد: سال گذشته در واردات خودرو رانت ایجاد شد که در کمیسیون اصل 90 نیز پرونده‌ای در این زمینه گشوده شد و دیوان عدالت اداری، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی در حال بررسی این موضوع هستند.

عابدی نماینده اصفهان در مخالفت با این پیشنهاد گفت: اگر می‌خواهیم با رانت مبارزه کنیم این راهش نیست و باید در مسیر خود این موضوع را دنبال کنیم.

قانون عطف به ماسبق نمی‌شود

پورمحمدی نماینده دولت ضمن مخالفت با پیشنهاد ارائه شده نیز اظهار داشت: قانون عطف به ماسبق نمی‌شود.

معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: برای سال 97 یک و نیم میلیارد درآمد از واردات خودرو پیش‌بینی شده اما بحث‌هایی که امروز در مجلس می‌‌شود 28 میلیارد دلار است که این آدرس غلط دادن به مردم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه