English

رییس سازمان ملی استاندارد:

مهمترین فراز ماموریت‌ سازمان استاندارد رویکرد نوین استانداردسازی است

رییس سازمان ملی استاندار گفت: 25 ماموریت و وظیفه در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد پیش بینی و تعریف شده است.

مهمترین فراز ماموریت‌ سازمان استاندارد رویکرد نوین استانداردسازی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه 25 ماموریت و وظیفه در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد پیش بینی و تعریف شده است افزود:مهمترین فراز ماموریت‌ سازمان استاندارد رویکرد نوین استانداردسازی است.

نیره پیروزبخت تصریح کرد: بر اساس ماده 3 این قانون، دستگاه‌های دولتی باید با این سازمان در تدوین مقررات، ضوابط فنی و تبدیل استاندارد و هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، برای ایجاد نظام یکپارچه، هماهنگ شوند.

به گفته وی ابلاغ این قانون در دوم دیماه امسال از سوی رئیس جمهوری، دومین نقطه عطف سازمان پس از انقلاب و پس از تصویب قانون سازمان در سال 71 بود که موسسه استاندارد را به سازمان ملی استاندارد تبدیل کرد.

نشان حلال را فقط سازمان استاندار می دهد

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در این مدت 20 نشان حلال برای واحدهای ذبح و صید صادر شد است پرداخت و عنوان کرد:امسال رهبری کدکس خاور نزدیک یک بار دیگر به ایران سپرده شد و در موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی با اخذ 19 رای از 21 رای ممکن، مجددا به عضویت هیات مدیره در آمدیم.

به گفته این مسوول فقط سازمان ملی استاندارد ایران می تواند نشان حلال را اعطا کند که در این زمینه از ظرفیت شورای نگهبان در انتخاب فقیه واجد شرایط استفاده می شود.

پیروزبخت به تغییر در جرایم و مجازات ها در قانون جدید پرداخت و گفت: این قانون بر مبانی قوانین تعزیری و قوانین قوه قضائیه استوار شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه