English

وزیر ارتباطات:

حذف خدمات USSD منتفی شد

در حالی که براساس ابلاغیه بانک مرکزی قرار بود جلوی ارائه خدمات مبتنی بر کدهای دستوری تا ۱۵ بهمن گرفته شود اما وزیر ارتباطات ساعاتی پیش از منتفی شدن حذف خدمات USSD خبر داد.

حذف خدمات USSD منتفی شد

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر ارتباطات در پی حذف خدمات USSD اعلام کرد این توقف این خدمات منتفی شد.

طی هفته گذشته ابلاغیه بانک مرکزی به بانکهای کشور مبنی بر توقف خدمات روی کدهای دستوری (USSD) تا پانزدهم بهمن ماه جاری خبرساز شد و بانک مرکزی این بخشنامه را برای ارتقای امنیت پرداخت الکترونیک ابلاغ کرد.

همچنین گفته شد که برای ارتقای امنیت باید اپلیکیشنهای بانکی جایگزین شود؛ پیش از این نیز گزارشهایی درباره ناامن بودن بستر ارتباطی USSD منتشر شده و کارشناسان امر نظرات متعددی در این باره داشتند.

ارتباط گوشی با حسابهای بانکی به‌شکل غیررمز صورت می‌گیرد

اغلب آنها معتقدند که ارتباط گوشی با حسابهای بانکی به‌شکل غیررمز صورت می‌گیرد که در نهایت می‌تواند منجر به سرقت رمز دوم مشترکان و دزدی از حساب آنها شود.

با این حال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توئیتی خبر از منتفی بودن بحث «حذف خدمات USSD» داد.

محمدجواد آذری جهرمی عنوان کرد: در تفاهمی که با ولی‌الله سیف؛ رئیس کل بانک مرکزی داشتم، بنا شد با رعایت الزاماتی از سوی اپراتورهای تلفن همراه، موضوع توقف خدمات پرداخت با استفاده از کدهای دستوری USSD فعلاً منتفی شود.

وزیر ارتباطات افزود: از توجه ویژه جناب آقای سیف و تیم بانک مرکزی به توسعه کسب‌وکارهای نوپا و بازار ICT کشور قدردانی می‌کنم.

جهرمی

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه