English

ادامه رقابت تولید کنندگان خاورمیانه ای با آمریکایی ها

بازار سوخت آسیا در مرکز توجه قرار دارد

رقابت میان تولید کنندگان آمریکایی و خاورمیانه ای بر سر بازارهایی آسیایی به نحوه فزاینده ای در سال 2018 ادامه خواهد یافت.

بازار سوخت آسیا در مرکز توجه قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج، فروشندگان تلاش می‌کنند خریداران نفتا و گاز مایع – محصولات فراوری شده‌ای که کارخانه‌های پتروشیمی از آنها برای تولید پلاستیک و حلال‌ها استفاده می‌کنند، را حفظ کنند.

طبق گزارش شرکت مشاوره FGE، بیش از نیمی از صادرات LPG آمریکایی اکنون به آسیا می‌رود. در این بین، فشار برای جذب مشتریان باعث شده شرکت دولتی آرامکوی عربستان قیمت‌های قرارداد فوریه برای این سوخت را به میزان ۶۵ دلار در هر تن کاهش دهد.

این کشمکش میان غول‌های نفتی پس از اینکه در سال ۲۰۱۷ تولیدکنندگانی شامل عربستان سعودی – بزرگترین صادرکننده نفت جهان – با آمریکا برای حفظ خریداران نفت در آسیا به رقابت پرداختند، تشدید شده است. این رقابت سود فروشندگان LPG آمریکا به آسیا را کاهش داده است. اگرچه حاشیه سود فروش ممکن است اندکی بهبود پیدا کند اما شرکت FGE پیش بینی می‌کند که کمتر از نصف سطح سال ۲۰۱۵ خواهد بود زیرا جنگ قیمت امسال ادامه خواهد یافت.

منابع آگاه به بلومبرگ اظهار کرده اند شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) به خریداران آسیایی پیشنهاد کرده درباره قراردادهای سه ساله نفتا – یک سوخت پالایش شده از میعانات یا نفت خام – مذاکره کنند.

این توافق‌ها طولانی مدت خواهد بود اما قیمت ها سالانه تعیین می‌شوند. حداقل یک خریدار – شرکت لات کمیکال تایتان هولدینگ برهاد مالزی – این قرارداد را امضا کرده است.

طبق آمار گردآوری شده از سوی بلومبرگ، آمریکا فروش خود را کاهش نداده است. حجم نفتا از آمریکا به آسیا در دسامبر افزایش یافت و به بالاترین میزان در چهار سال اخیر رسید.

بر پایه گزارش ۲۰۱۸ شرکت FGE، پیش بینی می‌شود مجموع صادرات LPG آمریکا در سال ۲۰۲۵ در مقایسه با سال ۲۰۱۶ به میزان ۲۸ درصد جهش پیدا کند و به ۳۸ میلیون تن بالغ شود و از صادرات خاورمیانه که تنها ۱۷ درصد رشد کرده و به حدود ۴۵ میلیون تن می‌رسد، پیشی بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه