English

در ادامه بازدید وزیر نیرو از کارخانجات گروه مپنا؛

مرکز پایش از راه دور آنلاین نیروگاه‌های حرارتی و بادی مپنا افتتاح شد

در ادامه بازدید وزیر نیرو از کارخانجات گروه مپنا مرکز پایش وضعیت و تشخیص عیب از راه دور آنلاین نیروگاه‌های حرارتی و بادی مپنا افتتاح شد.

مرکز پایش از راه دور آنلاین نیروگاه‌های حرارتی و بادی مپنا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در ادامه بازدید امروز خود از کارخانجات گروه مپنا، مرکز پایش وضعیت و تشخیص عیب از راه دور آنلاین نیروگاه‌های حرارتی و بادی مپنا را نیز افتتاح کرد. این مرکز که از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا بهره می‌برد، از راه دور و به صورت هوشمند، اقدام به جمع‌آوری و پایش وضعیت تجهیزاتی مانند توربین گاز، توربین باد، ژنراتور و ترانس می‌کند.
افزایش طول عمر قطعات گران‌قیمت نیروگاهی، افزایش دسترس‌پذیری و تولید، کاهش خاموشی‌های ناشی از خرابی تجهیزات، بهینه‌سازی زمان‌های خاموشی مربوط به عملیات تعمیر و نگهداری، کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان نیروگاه از جمله دستاوردهای حاصل از طراحی، ساخت و راه‌اندازی این مرکز در حوزه اقتصادی است.

رضا اردکانیان وزیر نیرو
با توجه به اینکه فناوری‌های مورد استفاده در این حوزه از فناوری‌های روز دنیا هستند، دست‌یابی به آنها مپنا را در رده شرکت‌های مطرح در حوزه سرویس و خدمات پس از فروش قرار می‌دهد و سبب افزایش صادرات خدمات مهندسی و افزایش امکان بازاریابی و فروش محصولات این شرکت در کشورهای دیگر و جلوگیری از خروج ارز خواهد شد.
کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست از اثرات اجتماعی مستقیم استفاده از این سامانه پایش وضعیت است که توسط جمعی از نخبگان و متخصصان برجسته گروه مپنا طراحی و راه‌اندازی شده است.

بهره‌برداری از سامانه اتوماسیون صنعتی و کنترل فرآیند مپنا

در ادامه بازدید وزیر نیرو از کارخانجات گروه مپنا، از سامانه اتوماسیون صنعتی و کنترل فرآیند مپنا با نام تجاری  MAPCS پرده‌برداری شد.
سیستم کنترل گسترده خصوصاً در حوزه‌های صنایع زیر بنایی، ابزاری بسیار حیاتی است که در شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) و در راستای بومی‌سازی این محصول و در جهت حمایت از ساخت داخل و تولید ملی، اقدام به بررسی فنی سیستم‌های کنترل موجود در بازار ایران و شناسایی شرکت‌های فعال در این زمینه کردند.
تاکنون، هزینه‌ای 3.6 میلیون یورو برای این به‌دست آوردن این تکنولوژی و جذب دانش فنی آن صرف شده است. برای تکمیل طرح مذکور، مبلغی بیش از 9 میلیون یورو برای به‌دست آوردن دانش فنی و 2 میلیون یورو برای طراحی، پیاده‌سازی و بومی‌سازی این محصول پیش‌بینی شده است.
با وجود هزینه بالای سرمایه‌گذاری، شرکت مپنا به منظور استقلال در این حوزه و پاسخگویی به نیاز صنایع زیربنایی کشور به این مغزسیستم، سیستم کنترل توزیع شده را بر اساس جدیدترین روش‌های روز دنیا با نام تجاری MAPCS طراحی و بومی‌سازی کرده است. 3 سال پس از شروع طرح، در شهریور ماه 1390، مکو توانسته است محصول سیستم کنترل طراحی و بومی شده خود را در نیروگاه حیدریه عراق راه‌اندازی نماید. در حال حاضر این محصول آماده ورود در همه حوزه‌های سیستم کنترل پروژه‌های صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی داخلی و خارجی است.
سیستم اتوماسیون و کنترل فرآیند مپنا با نام تجاری MAPCS هم‌اکنون در تمام سطوح سیستم کنترل گسترده محصولات مختص به خود را دارد که با توجه به انطباق این محصولات با قویترین استانداردهای طراحی سیستم کنترل، امکان به کارگیری تجهیزات و نرم‌افزارهای این سیستم را در کنار سایر برندهای مطرح دنیا فراهم می‌آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی