English

مصوبه صیانت از باغات کن ابلاغ شد

دبیر شورای‌عالی شهرسازی در نامه‌ای به استاندار، رئیس شورای شهر و شهردار تهران، مصوبه شورای‌عالی را پیرامون ساماندهی و صیانت از باغات کن مصوبه شماره ۵۷۰کمیسیون ماده پنج شهر تهران را ابلاغ کرد.

مصوبه صیانت از باغات کن ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت راه و شهرسازی، متن ابلاغیه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح ساماندهی و صیانت از باغات کن مصوبه شماره ۵۷۰ کمیسیون ماده پنج شهر تهران به مهندس مقیمی استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی استان تهران، هاشمی‌رفسنجانی رئیس شورای‌شهر تهران و نجفی شهردار تهران بدین شرح است:

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۶.۱۰.۱۸ خود «طرح ساماندهی و صیانت از باغات کن» موضوع بند یک مصوبه شماره ۵۷۰ مورخ ۹۵.۱۰.۲۷ کمیسیون ماده پنج شهر تهران را پیرو مباحث مطروحه در بند ۴ مصوبه مورخ ۹۳.۱۲.۲۵ شورای‌عالی مورد بررسی قرار داد و ضمن استماع صورتجلسه مورخ ۹۶.۸.۷ کمیته فنی و تاکید بر این نکته که:

تغییر رویکرد اتخاذ شده در طرح، خصوصا در محدوده باغات کشت اجباری، از پارک عمومی با باغسار مشارکتی در مغایرت کامل با مصوبه مورخ ۹۳.۱۲.۲۵ شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران است و تبعا فرصت بهره‌مندی از یک عرصه سبز یکپارچه را در مسیر کریدور هوایی غرب تهران برای همیشه از بین می‌برد. فرصت یگانه و تکرار نشدنی باغات کن به عنوان فیلتر سبز تصفیه هوا در ورودی غرب تهران با توجه به مصائب مبتلابه این شهر، قطعا از چنان اهمیتی برای شهر تهران به عنوان پایتخت کشور برخوردار است که پشتیبانی هیات‌وزیران و مجلس شورای اسلامی را از مصوبه قبلی شورای‌عالی، مبنی بر صیانت از باغات کن و اختصاص آن به پارک عمومی شهری به عنوان عنصر حیاتی در ساختار فضایی شهر تهران و تبدیل این اراضی به پارک عمومی طلب می‌کند. لذا در راستای این اهداف، مقرر می‌گردد:

۱. طرح ارائه شده جهت انطباق حداکثری با بند ۴ مصوبه مورخ ۹۳.۱۲.۲۵ شورای‌عالی (حداکثر ظرف مدت ۲ ماه) و ارایه گزارش مجدد به شورای‌عالی به کمیسیون ماده پنج شهر تهران عودت داده می‌شود.

۲. دبیرخانه شورای‌عالی موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه، لایحه قانونی جهت تامین منابع مالی برای تملک باغات موسوم به کشت اجباری و اختصاص آن به فضای سبز عمومی را تهیه و پس از تایید شورای عالی به هیات‌وزیران ارسال نماید.

۳. تا تعیین‌تکلیف نهایی باغات، مصوبات قبلی شورای‌عالی در خصوص این باغات کماکان به قوت خود باقی است و  هرگونه ساخت و ساز اعم از احداثات با مصالح سبک، خانه باغ و... در این باغات ممنوع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی