English

لکه نفتکش سانچی در حال گسترش به صدها مایل از آب های دریایی چین شرقی است

مرکز ملی اقیانوس شناسی انگلیس اعلام کرد: مدل شبیه‌سازی اقیانوسی اضطراری نشان می‌دهد که آب‌های آلوده شده توسط نفتکش سانچی احتمالا در یک ماه آینده به ژاپن خواهند رسید.

لکه نفتکش سانچی در حال گسترش به صدها مایل از آب های دریایی چین شرقی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، بدترین حادثه نشت نفت از نفتکش سانچی در چند دهه گذشته که بعد از غرق نفتکش ایرانی سانچی رخ داده در حال گسترش به صدها مایل از آب‌های دریای چین شرقی است.

بر اساس اعلام فدراسیون آلودگی تانکرداران بین المللی، این حادثه منجر به بروز بدترین حادثه نشت نفت از تانکر در طی 35 سال گذشته شده است.

مسوولان دریایی به راحتی قادر به ارزیابی گستردگی لکه نفتی ایجاد شده از این حادثه نیستند، زیرا با توجه هب جریانات قوی اقیانوسی، وسعت این لکه هر روز تغییر می کند. اما بر اساس اعلام مزکط مبس اقیانوس شناسی انگلیس، نگرانی ها در خصوص تاثیرات احتمالی این لکه نفتی بر مناطق گسترده ماهیگیری و اکوسیستم های دریایی حساس در نزدیکی سواحل ژاپن و کره جنوبی هستند که احتمالا در مسیر گسترش این لکه نفتی قرار دارند.

لکه نفتکش سانچی

این مرکز در گزارشی اعلام کرد: مدل شبیه سازی اقیانوسی اضطراری این حادثه نشان می دهد که آب های آلوده شده توسط نفتکش سانچی احتمالا در طی یک ماه آینده به ژاپن خواهند رسید... شبیه سازی های بازنگری شده نشان می دهد که آلودگی ناشی از این حادثه ممکن است بسیار بیشتر و سریعتر از آنچه قبلا تصور می شد گسترش یابد. و مناطق بزرگی از ساحل اقیانوس تحت تاثیر قرار گیرد.

نقشه‌های شبیه‌سازی منتشر شده از سوی این مرکز، مسیر و محدوده احتمالی گسترش این لکه نفتی در هفته‌های آینده را نشان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه