English

سهام بازارهای آسیایی امروز کاهش یافت

اکثر بازارهای آسیایی، پس از رکوردشکنی بورس هنگ‌کنگ و رسیدن شاخص بورس توکیو به بالاترین سطح ربع قرن اخیر، امروز کاهش یافتند.

سهام بازارهای آسیایی امروز کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، درآمدهای بالای شرکت‌ها و لایحه کاهش مالیاتی ترامپ منجر به رشد بازارهای سهام جهانی شده‌اند که انتظار می‌رود این روند باز هم ادامه یابد.

افزایش انتظارات نسبت به تعدیل سیاست‌های محرک بانک‌های مرکزی جهان کماکان برروی دلار تاثیر می‌گذارد و باعث شده است ارزش پوند به بالاترین سطح خود از ژوئن ۲۰۱۶ که انگلیس رای به خروج از اتحادیه اروپا داد برسد و ین بالاترین قیمت خود از ماه سپتامبر سال گذشته را به ثبت رساند.

در معاملات اولیه، شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ که به صعود خود پس از رسیدن به قله تاریخی خود در هفته گذشته ادامه داده بود، با ۰.۴ درصد کاهش به ۳۲۸۰۶.۳۴ واحد رسید، شاخص "شانگهای کامپوزیت" چین، ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۳۵۴۰.۹۱ واحد رسید، شاخص "نیک کی ۲۲۵" ژاپن  با ۰.۶ درصد کاهش به ۲۳۹۸۹.۰۸ واحد رسید.

بورس سنگاپور هم ۰.۱ درصد، بورس تایوان بیش از ۱ درصد و بورس فیلیپین ۰.۵ درصد کاهش داشتند. بورس اندونزی هم پس از رکوردشکنی در روز سه شنبه، امروز ۰.۶ درصد کاهش یافت. بورس کره جنوبی نسبتا بدون تغییر باقی ماند و بورس سیدنی ۰.۳ درصد افزایش یافت.

در بورس نیویورک، شاخص "داوجونز" بدون تغییر در سطح ۲۶۲۱۰.۸۱ واحدی باقی ماند و شاخص "فوتسی ۱۰۰" لندن با ۰.۲ درصد افزایش به ۷۷۳۱.۸۳ واحد رسید.

کاهش ارزش دلار

در بازار ارز، احتمال اتخاذ سیاست‌های انقباضی‌تر توسط بانک‌های مرکزی مهم در راستای بانک مرکزی آمریکا، باعث عرضه بیش از حد دلار شد. با افزایش احتمال خروج آسان‌تر انگلیس از اتحادیه اروپا، پوند بالای ۱.۴ دلار باقی ماند و از ۱.۴۰۰۱ دلار به ۱.۴۰۲۱ دلار رسید.

نرخ یورو در برابر دلار هم از ۱.۲۳۰۰ به ۱.۲۳۰۷ دلار افزایش یافت. پس از انتشار آماری مبنی بر این که تجارت قوی، تصمیم بانک مرکزی ژاپن مبنی بر اتخاذ نکردن سیاست انقباضی‌تر و حتی داشتن برنامه‌ای برای اتخاذ چنین سیاستی را تحت الشعاع قرار داد، دلار با رسیدن به ۱۰۹.۹۴ ین، برای نخستین بار از سپتامبر سال گذشته، به کمتر از ۱۱۰ ین رسید.  

بیشتر ارزهای پربازده دیگر نیز افزایش یافتند، دلار استرالیا ۰.۵ درصد افزایش یافت و یوان چین با ۰.۲ درصد افزایش به بالاترین سطح دو سال اخیر رسید.

نفت " وست تگزاس اینترمدیت" با ۸ سنت افزایش به ۶۴.۵۵ دلار در هر بشکه و نفت برنت با ۳ سنت کاهش به ۶۹.۹۳ دلار رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه