English

بر اساس گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا؛

ذخایر ارز و طلای ایران رتبه ۱۹ در بین ۱۷۵ کشور دنیا را کسب کرد/ ایران، آمریکا را پشت سر گذاشت

بر اساس تازه‌ترین گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، ذخایر ارز و طلای جمهوری اسلامی ایران به بیش از ۱۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است که از آمریکا و ۱۵۵ کشور دنیا بیشتر است.

ذخایر ارز و طلای ایران رتبه 19 در بین 175 کشور دنیا را کسب کرد/ ایران، آمریکا را پشت سر گذاشت

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس تازه‌ترین گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، ذخایر ارز و طلای جمهوری اسلامی ایران به بیش از ۱۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است که از آمریکا و ۱۵۵ کشور دنیا بیشتر است.

جدیدترین گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از میزان ذخایر ارز و طلای کشورهای جهان حاکی است، میزان ذخایر ارز و طلای ایران در پایان سال 2017 میلادی به بیش از 132 میلیارد و 600 میلیون دلار رسیده است که در این خصوص بین 175 کشور دنیا در رتبه 19 قرار دارد.

ذخایر ارز و طلای 156 کشور دنیا از ایران کمتر است 

بر این اساس، ذخایر ارز و طلای 156 کشور دنیا از ایران کمتر است که در این بین نام کشورهایی از جمله آمریکا، اندونزی، ترکیه، امارات، دانمارک، نروژ، سوئد، استرالیا، آفریقای جنوبی، هلند، قطر، کویت، اتریش و ده‌ها کشور دیگر به‌چشم می‌خورد.

ذخایر ارز و طلای ایران

ذخایر ارز و طلای ایران

طی روزهای اخیر قیمت دلار در ایران دچار نوسان‌هایی شده و قیمت ارز به بیش از 4700 تومان هم رسید که اندکی تعدیل شد. یکی از نگرانی‌های مردم در خصوص افزایش نرخ دلار کمبود ذخایر ارزی کشور است که مستندات نشان می‌دهد برای پاسخ به تقاضای طبیعی بازار به دلار کمبودی وجود ندارد و ذخایر ارزی کشور پاسخگوی این نیاز هست، در عین حال بانک مرکزی باید با تشدید نظارت مانع ایجاد تقاضای کاذب دلالان در بازار ارز شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه