English

به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس بورس؛

سکه ۵ هزار ریالی رونمایی شد

معاون نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس از رونمایی سکه 5 هزار ریالی در آستانه پنجاه سالگی بورس خبر داد.

سکه 5 هزار ریالی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری موج، معاون نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس از رونمایی سکه 5 هزار ریالی در آستانه پنجاه سالگی بورس خبر داد.

علی سعیدی نایب رئیس هیات مدیره و معاون نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس در نشست خبری صبح امروز (سه‌شنبه سوم بهمن) که به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس بورس در سازمان بورس برگزار شد، اظهار کرد: نخستین معامله بورسی در 15 بهمن سال 1346، با ورود سهام بانک صنعت و معدن و نفت پارس آغاز شد.

سعیدی ادامه داد: در ابتدای امر نخستین قانون توسعه برنامه 7 ساله بود که توسط مجلس وقت به تصویب رسید و این نطام بازار سرمایه نشان از تجارت ارزشمندی است که توانست به توسعه خود در بازار دست یابد.

بازار سرمایه ایران شفاف است 

وی با بیان اینکه سال‌های اول تنها اوراق قرضه معامله می‌شد، گفت: تجربیات زیادی اکنون منجر به شکل گیری نهادهای سرمایه‌گذاری و ابزارهای متنوع بورسی شده است، این در حالی است که بازار سرمایه ایران شفاف است و تا حد زیادی پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک منبع اصلی تأمین مالی در اقتصاد کشور دارد و شرایط لازم برای رسیدن به اهداف سال 1404 را داراست.

معاون نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس، یادآورشد: در بخش بین‌المللی اقدامات موثری دربازار سرمایه انجام و منابع خوبی از سرمایه‌گذاران خارجی جذب شده و با رفع شدن مشکلات، نقل و انتقالات این فرآیند بهبود می‌یاید.

وی، تصریح کرد: در طول سال‌های 46 تا 57 آمار معاملات در طول این مدت، 15 میلیارد تومان بود که از این میزان 7 میلیارد تومان آن مربوط به اوراق قرضه و 8 میلیارد تومان آن مربوط به سهام بوده است.

همایش بزرگداشت پنجاهمین سالگرد بورس 8 بهمن ماه برگزار می شود

سعیدی در ادامه گفت: همایش بزرگداشت پنجاهمین سالگرد بورس 8 بهمن ماه سال‌جاری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

معاون نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس، از رونمایی سکه 5 هزار ریالی در آستانه پنجاه سالگی بورس خبر داد و گفت:  با کمک بانک مرکزی سکه 5 هزار ریالی با نشان بورس رونمایی و عرضه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه