English

بودجه نظامی عربستان ۸۳ میلیارد دلار شد

بودجه نظامی سال ۲۰۱۸ عربستان سعودی یک سوم کل بودجه یعنی مبلغ ۸۳ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

بودجه نظامی عربستان ۸۳ میلیارد دلار شد

به گزارش خبرگزاری موج، بودجه نظامی سال ۲۰۱۸ عربستان سعودی یک سوم کل بودجه یعنی مبلغ ۸۳ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

گزارشگر شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گزارش داد سعودی بزرگترین صادر کننده نفت جهان به دنبال پیشنهادهایی می گردد که بتواند وام بین المللی ۱۰ میلیارد دلاری خود را بازپس دهد. بر اساس اعلام دفتر اداره وام عربستان، ریاض از بانک ها خواسته است که پیشنهادها و کمک های خود را برای جمع کمک های مالی از طریق راه های دیگر، ارائه کنند. بازگرداندن قرض سعودی در بر گیرنده قیمت گذاری دوباره و تمدید مدت زمان استمهال تا سال ۲۰۲۳ به جای ۲۰۲۱ می شود.

بودجه نظامی عربستان

گفتنی است که عربستان سعودی در آوریل سال ۲۰۱۶ اولین وام خارجی خود را پس از گذشت ۱۵ سال دریافت کرد. ارزش وام هایی که عربستان از بانک های بین المللی دریافت کرده است به ۱۰ میلیارد دلار می رسد. سوالی که مطرح می شود این است که چه چیزی باعث شود کشوری با حجم و ثروت عربستان مجبور به اخذ وام از بیگانگان بشود. آیا این مساله پیامد کاهش قیمت نفت در سال ۲۰۱۴ است یا اینکه سیاست داخلی و خارجی عربستان سعودی باعث شده است تا هزینه عربستان بالا رفته و درآمدها از بین برود.

بودجه عربستان برای سال ۲۰۱۸ بزرگترین بودجه در تاریخ عربستان است

در نتیجه سیاستهای محمد بن سلمان، بودجه عربستان برای سال ۲۰۱۸ بزرگترین بودجه در تاریخ عربستان است. به لحاظ نظامی نیز بودجه سال ۲۰۱۸ عربستان بالاترین مبلغ را یعنی ۸۳ میلیارد دلار به خود اختصاص داده است که این مبلغ یک سوم کل بودجه عربستان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی