English

کارشناس مسائل بانک در گفتگو با موج

دولت مسئول اصلی در عدم ایفای رسالت بانکداری، بانکها است

کارشناس مسائل بانک با اشاره به نقش دولت در تعریف و تبیین وظایف بانکی گفت: مسئول شماره یک در موضوع عدم ایفای نقش درست بانکها در انجام وظایفشان، نظارت ناکافی دولت است.

دولت مسئول اصلی در عدم ایفای رسالت بانکداری، بانکها است

فاضل امیدی در خصوص ورود بانکها به بازار سرمایه به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج گفت: بانکها نباید اجازه داشته باشند که در بازار ملک و سرمایه ورود پیدا کنند یا اگر قرار است در این حوزه نقشی بر عهده بگیرنده باید تحت ضوابط خاصی این کار صورت بگیرد.

وی افزود: اما مشکل این است که برخی بانکها به جای انجام رسالت بانکداری وارد بازار شدند و با توجه به قدرت مالی که در اختیار داشتند نوساناتی در حوزه بازار سرمایه و املاک ایجاد کردند. 

این کارشناس مسائل بانک با اشاره به نقش دولت در بهبود عملکرد بانکهای کشور اظهار داشت: متاسفانه مسئول شماره یک در موضوع عدم ایفای نقش درست بانکها در انجام وظایفشان، نظارت ناکافی دولت است. دولت ها نتوانسته اند تبیین درستی از ماموریت نظارتی ارائه کنند و حتی قادر نبودند بودجه خود را اداره کنند. 

امیدی ادامه داد: دولت، مجلس و سازمان های نظارتی ما ضعیف عمل می کنند این در حالی است که بانک های ایران هم از تکنولوژی و تغییراتی که در حوزه بانکی دنیا رخ داده عقب مانده اند و کماکان با ابزارهای 50 سال قبل کار می کنند. 

وی تاکید کرد: دولت برای سال 96 افزایش سرمایه بانکها را در دستورکار قرار داد اما برای سال 97 برنامه ای در این باره وجود ندارد. در این رابطه اگر قرار است بانک ها مشکلاتی که می تواند آنها را به ورطه ورشکستگی بکشاند را حل کنند باید در ابتدا کنترل پذیر و نظارت پذیر شوند. در صورتی که روزنه های خروج پول مسدود شود، نظام بانکداری اصلاح و ظرفیت هایش تقویت گردد می توان امید داشت با افزایش سرمایه دولتی جدا سازی سرمایه های سمی، مشکل بانک ها مرتفع شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه