English

سرپرست شرکت ذوب روی قشم در پاسخ به موج مطرح کرد؛

صادرات ۱۲ هزار تن شمش روی از قشم به کشورهای خارجی / انتقاد تولیدکنندگان از نبود زیر ساخت های مناسب برای تولید

سرپرست شرکت ذوب روی قشم گفت: انتظار ما به عنوان یک تولیدکننده از دولت این است که زیرساخت های اولیه و اساسی تولید را فراهم کند تا سرمایه گذاران و صنعتگران بتوانند به تولید و اشتغالزایی بپردازند

صادرات 12 هزار تن شمش روی از قشم به کشورهای خارجی / انتقاد تولیدکنندگان از نبود زیر ساخت های مناسب برای تولید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، سرپرست شرکت ذوب و احیای روی قشم با بیان اینکه روی قشم سال گذشته موفق به صادرات حدود 12 هزار تن شمش روی شده و توانست محصولات تولیدی خود را به کشورهایی مانند ترکیه، امارات، چین و کره جنوبی صادر کند  بیان داشت:با صادرات این حجم از مواد حدود 27 میلیون دلار ارزآوری داشته باشیم و امیدواریم این رقم تا پایان سالجاری به 35 میلیون دلار افزایش یابد و همانند سال گذشته به عنوان صادرکننده نمونه منطقه قشم معرفی شویم.

امیر رحیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دنبال دستیابی به دو هدف عالی برای این شرکت هستیم؛ نخست افزایش تولید و دیگر تولید  محصولات جانبی است. به طور مثال یکی از محصولاتی که قصد داریم تولید آن را در سال آینده عملیاتی کنیم؛ طرح تولید کنسانتره سرب از کیک های باطله است. تولید کنسانتره سرب نیز با دو هدف انجام می شود. در درجه نخست بحث های مرتبط با محیط زیست است که با اجرای این طرح و تبدیل آنها به کنسانتره سرب مشکلات محیط زیستی برطرف خواهد شد و در درجه دوم ارزآوری برای کشور و کسب سود برای سهامداران است.

زیر ساخت های اولیه برای تولیدکنندگان نامناسب است

وی همچنین گفت: انتظار ما به عنوان یک تولیدکننده از دولت این است که زیرساخت های اولیه و اساسی تولید را فراهم کند تا سرمایه گذاران و صنعتگران بتوانند به تولید و اشتغالزایی بپردازند؛ اما متأسفانه در سراسر کشور از جمله جزیره قشم زیرساخت های مناسب از جمله آب، برق و گاز فراهم نیست. انتظار تولیدکنندگان از دولت این است که زیرساخت های اولیه و اساسی تولید را در نقاط مختلف کشور فراهم کند تا سرمایه گذاران و صنعتگران بتوانند به تولید و اشتغال‌زایی بپردازند.

قشم 2

رحیمی با اشاره به اینکه  این شرکت در سال 78 با ظرفیت 5 هزار تن در سال کار خود را آغاز کرده و در سال 80  ظرفیت آن به 10 هزار تن در سال افزایش یافته است گفت: ظرفیت فعلی کارخانه تولید سالانه 24 هزار تن شمش روی است. همچنین کارخانه اسید سولفوریک سال 90 احداث شد و در سال 92 به بهره برداری رسید. ارزش سرمایه گذاری این واحد تولیدی 9 میلیارد تومان با ظرفیت اسمی 180 تن در روز و سالانه 60هزار تن اسید سولفوریک است. اسید تولید شده در این کارخانه جهت مصرف داخلی مجتمع و مازاد آن به شرکت تولید روی بندرعباس - پالایشگاه نفت بندر عباس و ... ارسال می شود.

به گفته وی فاز تحقیقاتی و مطالعاتی واحد تولید کنسانتره هیدروکسید روی از سال 94 شروع و در دی ماه سال 95 عملیات اجرایی فاز اول آن به ظرفیت 10 تن فلز روی در روز شروع و  در شهریور 96 به بهره برداری رسید. فاز دوم پروژه در مهر ماه 96 آغاز و در آذر ماه 96 به بهره برداری رسید که مجموعا ظرفیت واحد را به 20 تن در روز افزایش داد. در واقع تولید این مجتمع صادرات محور است و فقط حدود 5 درصد از تولیدات ما در بازار داخلی به فروش می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی