English

راه‌اندازی اپلیکیشن گوگل مپ اختصاصی برای چین تکذیب شد

گوگل در واکنش به اخبار و شایعه‌های اخیر، خبر راه‌اندازی اپلیکیشن گوگل مپ اختصاصی برای چین را تکذیب و رد کرد.

راه‌اندازی اپلیکیشن گوگل مپ اختصاصی برای چین تکذیب شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وب سایت CNBC، خبر راه اندازی گوگل مپ چینی رد شد.

گوگل در واکنش به اخبار و شایعه‌های اخیر، خبر راه‌اندازی اپلیکیشن گوگل مپ اختصاصی برای چین را تکذیب و رد کرد.

در سال‌های گذشته همکاری‌های نزدیک میان گوگل با چین تحت تاثیر مخالفت گوگل با خود سانسوری و فیلترینگ درباره نتایج بدست آمده از موتورهای جست‌وجو، به حداقل رسیده بود اما پس از آن دوباره این غول تکنولوژی آمریکایی حضور پررنگ‌تری را در چین برای خود رقم زد.

حالا اخبار و شایعه‌هایی در چند روز اخیر به گوش می‌رسید که حاکی از آن بود که گوگل می‌خواهد با همکاری چین اپلیکیشن نقشه ( گوگل مپ) خود را برای کشور چین به طور اختصاصی ارائه دهد.

گوگل مپ چینی

این گزارش‌ها توسط خبرگزاری نیکی ( Nikkei) ژاپن منتشر شده بود که نشان می‌داد گوگل پس از سالها می‌خواهد اپلیکیشن گوگل مپ خود را در دسترس چینی‌ها قرار بدهد. این درحالیست که چینی‌ها تاکنون تنها از طریق نسخه وب (دسکتاپ) گوگل به قابلیت‌های نقشه گوگل مپ دسترسی داشتند و از دسترسی به اپلیکیشن آن محروم بودند.

البته در این گزارش آمده بود که گوگل در ابتدا تنها قصد داشته نسخه   iOSاپلیکیشن گوگل مپ را به طور اختصاصی برای مردم  و کاربران چینی ارائه دهد و سپس درصورت استقبال و موفقیت آن، نسخه‌های دیگری را نیز به طور اختصاصی برای چین فراهم کند.

گوگل هیچ گونه تغییری در سیاست‌های پیش روی خود در قبال چین نداده است 

اما حالا شرکت آلفابت - شرکت مادر گوگل - در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه اعلام کرد که این شرکت هیچ گونه تغییری در سیاست‌های پیش روی خود در قبال چین نداده است و پلت‌فرم‌های گوگل در چین همچنان در وضعیت پیشین خود به سر می‌برد. این شرکت در ادامه تمامی گزارش‌های مربوط به راه اندازی اپلیکیشن اختصاصی گوگل مپ برای چینی‌ها را رد کرد و این ادعا را بی‌اساس خواند.

جمهوری خلق چین بسیاری از سرویس‌های مختلف گوگل و همچنین برخی از شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کرده و مردم و شهروندان خود را از دسترسی به بسیاری از اطلاعات جهانی محروم کرده است. این کشور بسیاری از اپلیکیشن‌ها، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی را گسترش و توسعه داده است تا بتواند به راحتی اطلاعات رد و بدل شده کاربران را تحت نظارت کامل خود قرار بدهد.

نسخه وب و دسک‌تاپ سرویس نقشه گوگل (گوگل مپ) همواره در دسترس کاربران چینی بوده است

گوگل در ادامه این بیانیه اعلام کرده است که نسخه وب و دسک‌تاپ سرویس نقشه گوگل (گوگل مپ) همواره در دسترس کاربران چینی بوده است اما اپلیکیشن آن توسط دولت چین غیرقابل دسترس شده بود.

از سال ۲۰۱۰ میلادی که گوگل تحت تاثیر درخواست چین به خودسانسوری در قبال نتایج موتورهای جست‌وجو همکاری و حضور خود را در چین محدود کرد، تاکنون میان این دو چندان میانه خوبی برقرار نبوده است اما طی یکی دو سال اخیر به نظر می‌رسد این روابط اندکی رو به بهبود بوده است به گونه‌ای که سال گذشته اپلیکیشن گوگل ترنسلیت (مترجم گوگل) در دسترس چینی‌ها قرار گرفت و تورنمت GO نیز در این کشور برگزار شد.

اخیرا هم خبرهای جدیدتری به گوش می‌رسد که حاکی است این غول تکنولوژی قصد دارد اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مجهز به هوش مصنوعی را در چین گسترش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه