English

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی؛

برگزاری همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت/نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت:محورهای اصلی بخش نوآوری هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک بلاک‌چین، پرداخت‌های نزدیک و پرداخت‌های همراه، استانداردهای پرداخت EMV,PCI، نشان‌گذاری (Tokenization) ، اینترنت اشیا، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی هستند.

برگزاری همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت/نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با بیان اینکه هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در دوم‌ و سوم بهمن در مرکز همایش های برج میلاد‌ برگزار می شود اشاره و بیان کرد:محورهای بخش کسب و کار هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، بازیگران جدید (فین‌تک و ..) ساختار درآمدی جدید بانک‌ها (مدل‌های کسب و کار جدید)، بانکداری باز، بانکداری دیجیتال، بانکداری بدون شعبه، بانکداری اجتماعی و بانکداری شناختی، یکپارچه‌سازی کسب و کارهای مختلف مالی، تاثیر فناوری بر کارایی بانک‌ها و بررسی ابعاد اقتصادی تحولات جدید در بانکداری الکترونیک هستند.

دیواندری‌ با اشاره به محورهای خدمات پرداخت  گفت: محورهای اصلی این بخش پرداخت‌های برون خطی و مدیریت پرداخت‌های ریز (Micro Payment)، خدمات تجمیع، پرداخت ‌سازی  (Payment Initiation)، پرداخت یار (Payment Facilitator) ، پرداخت همراه، کارت‌های اعتباری، استقراض فرد به فرد، تأمین مالی انبوه  (Crowd Funding)، پول‌های رمزی و حساب یاری  (Account Information Services) هستند.

به گفته رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، محورهای اصلی بخش نوآوری هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک بلاک‌چین، پرداخت‌های نزدیک و پرداخت‌های همراه، استانداردهای پرداخت  EMV,PCI، نشان‌گذاری (Tokenization) ، اینترنت اشیاء، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی هستند.

دیواندری ادامه داد: در محور فناوری های نظارتی ((Reg Tech به موضوعاتی مانند چارچوب‌های اقتصادی جدید( (PSD۲، استانداردهای IFRS و XBRL، مدیریت ریسک، سیستم‌های نظارتی رگولاتور و سیستم تشخیص (تقلب و مبارزه با پولشویی) پرداخته خواهد شد.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی ادامه داد: نخبگان تاب تحمل فضاهای اداری و بروکراسی را ندارند و نیاز به واسطه های داریم که آنها بتوانند در این فضا کار کنند که استارتاپ ها این جای خالی را پُر می‌کنند، بنابراین فضایی برای نخبگان در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ ها در همایش در نظر گرفته و در ارائه ها، جشنواره ها و غیره از آنها استفاده می شود.

وی با اشاره به برنامه‌های روز همایش اظهارداشت: در مجموع ۳۷ سخنرانی انجام می‌شود که وزیر امور اقتصاد و دارایی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس کل بانک مرکزی سخنرانان کلیدی همایش خواهند بود و همچنین معاونین وزارت و معاونین بانک مرکزی جزو سخنرانان و اعضای پنل‌ها هستند.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به برگزاری ۹ میزگرد تخصصی در هفتمین همایش بانکداری دیجیتال و نظام‌های پرداخت و‌افزود:محورهای همایش در این میزگردها پوشش داده شده و برخی موضوعات خاص نیز در نظر گرفته شده است.

دیواندری افزود: کارگاه های آموزشی همایش هفتم ۱۴ مورد است که از بین ۱۶۰ کارگاه متقاضی از طرف نظام بانکی و صنعت پرداخت انتخاب شده‌اند که این کارگاه‌ها بعد از ظهر برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین ۳۱۰ چکیده مقالات تخصصی به همایش ارائه شده که ۱۴۰ متن مقاله دریافت و ۶۰ مقاله مورد قبول کمیته داوری قرار گرفته که به چاپ خواهد رسید، همچنین ۱۶ مقاله نیز در همایش ارائه خواهد شد.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه فضای نمایشگاهی امسال گسترش پیدا کرده است، گفت: یکی دیگر از تغییرات، اختصاص فضا به رسانه‌های متقاضی است و همچنین فضایی برای استارتاپ ها در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه